نامتعارف

معنی کلمه نامتعارف در لغت نامه دهخدا

نامتعارف. [ م ُ ت َ رِ] ( ص مرکب ) نامعمول. نامتداول. غیرمستعمل. متروک.

معنی کلمه نامتعارف در فرهنگ معین

(مُ تَ رَ ) [ فا - ع . ] (ص مف . ) نامتداول ، غیر مرسوم .

معنی کلمه نامتعارف در فرهنگ فارسی

(صفت ) نامتداولغیرمستعملمقابل متعارف.

معنی کلمه نامتعارف در ویکی واژه

نامتداول، غیر مرسوم.

جملاتی از کاربرد کلمه نامتعارف

تفسیر ابوالفضل بهرام‌پور و توصیه به روش‌های نامتعارف مجازات معترضان در شبکه‌های اجتماعی واکنش بسیاری را برانگیخت. گروهی به پخش این سخنان از شبکه سراسری تلویزیون اعتراض کرده و بعضی کاربران اظهارات او را با عملکرد داعش مقایسه کرده‌اند.
الکساندر مک کوئین در سال ۱۹۹۲ میلادی، برند «الکساندر مک کوئین» را پایه‌گذاری کرد اما به دلیل سبک نامتعارف کارهایش، درآمدزایی خوبی برای بنیان‌گذاران آن به همراه نداشت و از آنجا که به کمک، همکاری و پشتوانه‌ای قوی داشت، در سال ۲۰۰۰ سراغ برند گوچی رفت و آن‌ها ۵۱ درصد از سهام «الکساندر مک کوئین» را خرید. به این ترتیب، الکساندر به پشتوانه حمایت مالی گوچی، در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار گرفت.
منطقِ موجهات که تلاش می‌کند مفاهیمِ امکان و ضرورت را به منطق باز گرداند بسیار بیش‌تر از دیگر منطق‌هایِ اصطلاحاً نامتعارف موردِ توجه واقع شده است.
خبرگزاری تسنیم از تغییر اسماعیل للـه گانی مدیرعامل بانک صادرات ایران خبر داد و اعلام کرد که او در پی دریافت حقوق و مزایای نامتعارف از سوی مسئولان اقتصادی کشور برای ارائه توضیحاتی دعوت شده‌است که وی در پاسخ به این دعوت مدعی شده چنانچه از سمتش عزل شود نزد بانک جهانی شکایت خواهد کرد. للـه گانی ماهانه ۶۵ میلیون تومان حقوق می‌گرفت. او مدعی شد استعفای خود را سه روز پیش از برکناری و داوطلبانه اعلام کرده بوده‌است.
دورهٔ فعالیت هنری جیمز به ۲ بخش تقسیم می‌شود. آثار اولیه -و شاخص‌تر- او متعلق به ابتدای دههٔ ۱۹۳۰ میلادی هستند. جیمز از سال ۱۹۳۱ به مدت ۳۰ سال هیچ کاری منتشر نکرد و در ۵ سال پایانی عمرش دوباره به اجرا و ضبط آثاری پرداخت. او بیشتر آثارش را با کوک «رِ مینور» ساخته و اجرا کرده‌است. ژرفای صداهایی که در آثار دههٔ ۱۹۳۰ او شنیده می‌شود به‌دلیل همین کوک نامتعارف است.
آندری آرسن‌یویچ تارکوفسکی (به روسی: Андрей Арсеньевич Тарковский) (زادهٔ ۴ آوریل ۱۹۳۲ – درگذشتهٔ ۲۹ دسامبر ۱۹۸۶) کارگردان، عکاس، نویسنده، تدوین‌گر و نظریه‌پرداز، اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود. وی پنج فیلم اول خود را در شوروی ساخت. دو فیلم آخر او به ترتیب در ایتالیا و سوئد فیلمبرداری شدند. از ویژگی‌های فیلم‌های او می‌توان به معنوی بودن، با زمینه‌ای متافیزیکی به همراه برداشت‌های بلند، نامتعارف بودن در ساختار دراماتیک و کاربرد هنرمندانه از تکنیک فیلمبرداری اشاره کرد. پس از مرگ آندری، سه سال بعد، پدر او آرسنی تارکوفسکی هم چشم از جهان فروبست.