نام خانوادگی

نام خانوادگی

معنی کلمه نام خانوادگی در دانشنامه عمومی

نام خانوادگی (فیلم). نام خانوادگی ( به هندی: The Namesake ) فیلمی محصول سال ۲۰۰۶ و به کارگردانی میرا نایر است. در این فیلم بازیگرانی همچون تابو، عرفان خان، کل پن، زلیخا رابینسون، جاسیندا بارت، سباستین روشه، ساحیرا نایر، سابیاسچی چاکرابارتی، سوپریا دوی ایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه نام خانوادگی در ویکی واژه

cognome

جملاتی از کاربرد کلمه نام خانوادگی

وی پس از تغییر نام خانوادگی اش از اوایل دههٔ ۱۹۹۰ میلادی به بازی در فیلم‌های همجنسگرایانهٔ پورنوگرافی پرداخت. از هنگام تاکنون در بیش از ۵۰ فیلم پورنوگرافی بازی کرده‌است. وی اغلب در فیلم‌های کارگردانی به نام چی چی لاریو بازی کرده‌است.
استیونسون یک نام خانوادگی انگلیسی است.
اروینگ ناکسون در سال ۱۹۰۲م، در جرزی سیتی، متولد شد. پدر خود را در ۲ سالگی از دست داد. مادرش یک مهاجر روس بود. نام خانوادگی اصلی وی ریشه آلمانی داشت و در ابتدای تولد ناچومسون، بود. به همین دلیل اروینگ پس از پایان جنگ بنابر وجود احساسات ضد آلمانی در سال۱۹۴۵م، نام خانوادگی خود را به ناکسون تغییر داد.
گاردنر در سال ۱۹۲۱ در راک‌فورد، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد، وی در سال ۱۹۳۹ از دبیرستان راکفورد فارغ‌التحصیل شد. او قبل از شروع جنگ، مادر و خانه‌دار بود. پس از ازدواج، نام خانوادگی رمبا را گرفت.
آریا‌ (پارسی باستان: 𐎠𐎼𐎡𐎹) یک نام با ریشه ایرانی و هندی است که به عنوان نام کوچک و نام خانوادگی به کار می‌رود. در ایران، آریا نامی مردانه است ولی در هند هم برای مردان و هم برای زنان استفاده می‌شود.
پیش از ازدواج، فیلیپ همه عناوین یونانی و دانمارکی خودش را رها کرد و از ارتدکس یونانی به انگلیکان تغییر مذهب داد. او همچنین نام خانوادگی خودش را به مونتباتن، نام خانوادگی مادرش که بریتانیایی بود، تغییر داد. اندکی پیش از ازدواج، او به عنوان دوک ادینبرو انتخاب شد و عنوان رسمی والاحضرت سلطنتی به او تعلق گرفت.