ناحیه پا

معنی کلمه ناحیه پا در ویکی واژه

ناحیه‌ای از اندام پایینی که بین مچ و انتهای انگشتان پا قرار دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه ناحیه پا

در نبرد با تروا آشیل موجب پیروزی یونانیان شد اما طبق پیشگویی‌ها توسط پاریس از ناحیه پاشنه پا زخمی و کشته شد. از آن به بعد به نقاط ضعف افراد پاشنه آشیل نیز گفته می‌شود.
آیا مارینا کریسوخوس (یونانی: Άγια Μαρίνα) دهکده ای است در ناحیه پافوس قبرس، در منطقه تیلیریا .
بیلسا پس از به ثمر رساندن چهارمین گل فصل خود در پیروزی ۲–۰ لیدز مقابل بارنزلی در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۹، انکتیا را به عنوان «بازیکنی کامل» توصیف کرد. مارسلو بیلسا پس از کنار گذاشتن پاتریک بامفورد، فاش کرد که انکتیا شانس خود را برای تبدیل شدن به اولین مهاجم انتخابی مقابل کوئینز پارک رنجرز دارد، با این حال که وی روز قبل از بازی انکتیا از ناحیه پایین شکم مصدوم شد و همین امر او را یک ماه از این کار دور نگه داشت.
تا روز ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ آمار کشته‌های اعتراضات به دستکم ۲۳ تن رسیده است. منابع محلی نیز اسامی برخی از زخمی‌های سوخت‌بران و اعتراضات مردمی پس از آن را اعلام کردند؛ «عبدالستار دهواری» اهل روستای کلپورگان، «ادریس بلوچ زهی» اهل روستای بلبل، «بهزاد آزادی» اهل مهرستان، «محمد مندازهی» اهل سرجنگل کورین، «سلمان» فرزند جنگهان اهل پرکن سوران، «دانیال سعیدی» دانش آموز ۱۵ ساله اهل سراوان، «عمر شه بخش» و «مهدی شه بخش» هر دو اهل منطقه قلعه بید و همچنین «یحیی شکل زهی» که با شلیک مستقیم گلوله از ناحیه پا زخمی شد.
در جریان اعتراضات این شهر «دو مأمور یگان امداد» در شهرک طالقانی این شهرستان هدف گلوله قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها کشته شده و دیگری از ناحیه پا زخمی شده‌است. اختلال اینترنت در ماهشهر از ۲۹ تیر گزارش شده‌است.