ناتالی

معنی کلمه ناتالی در لغت نامه دهخدا

ناتالی. ( اِخ ) ( 1941-1859 م. ) ملکه سابق سربی است ، پدرش سرهنگ کشکو روسی و مادرش شاهزاده خانم رومانی ، پولشری استوردزا بود. وی به سال 1875م. با پادشاه میلان ازدواج کرد و الکساندر از او متولد گشت.

معنی کلمه ناتالی در فرهنگ فارسی

ملکه سابق سربی است پدرش سرهنگ کشکو .

معنی کلمه ناتالی در دانشنامه عمومی

ناتالی•••. ناتالی… ( انگلیسی: Nathalie. . . ) فیلمی درام به کارگردانی آن فونتن محصول سال ۲۰۰۳ کشور فرانسه و اسپانیا است.
• فنی اردان در نقش Catherine
• ژرار دوپاردیو در نقش Bernard
• امانوئل بئار در نقش Nathalie / Marlène
• ولادیمیر یوردانف در نقش François
• Judith Magre در نقش Catherine's mother

جملاتی از کاربرد کلمه ناتالی

آنتونی در ادگوار، شمال لندن متولد شد و به مدرسه هندن در بارنت تحصیل نمود. پدرش از یونانیان مقیم قبرس و مادرش یهودی است. او یک برادر به نام لویس و یک خواهر به نام ناتالی دارد. نامزد قبلی او لوسی بالستر بود که از او یک فرزند به نام امیلی الیویا دارد که در ۱۰ مارچ ۲۰۰۴ زاده شد.
این ترانه به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و توسط خوانندگان زیادی بازخوانی شده‌است. بسیاری از گروه‌های آواز کوبا، کشورهای آمریکای لاتین و اروپا آن را خوانده‌اند. ناتالی کردون خواننده فرانسوی، سیلویو رودریگز خواننده کوبایی و گروه راک اسپانیایی بویکوت نیز اجراهای مشهوری از آن دارند. حداقل پنج اجرا از کارلوس پوئبلا موجود است که جزو مشهورترین اجراهای این ترانه هستند و یکی از آنها در بسیاری از منابع به اشتباه اثر ویکتور خارا عنوان شده؛ در حالی که این ترانه هرگز توسط او اجرا نشده‌است.
نخستین نامزد او رومی اشنایدر بود که پیش از آن‌که کارشان به ازدواج کشیده شود، از هم جدا شدند. آلَن دُلون سپس در سال ۱۹۶۴ با ناتالی کانوواس ازدواج کرد و از او صاحب یک پسر به نام «آنتونی» شد. وی بازیگر سینما است. این دو در سال ۱۹۶۹ از هم جدا شدند. اما در سال ۱۹۶۸ یک حادثهٔ مهم در زندگی آلَن رخ داد. در این سال، جسد استفن مارکوویچ محافظ سابق دُلون در گاراژ خانهٔ وی پیدا شد. شایعات حاکی از آن بود که آلَن دُلون وی را به‌دلیل علاقه به ناتالی کشته است. اما زاویهٔ تاریک آن قتل هیچ‌گاه روشن نشد و آلَن هم تبرئه شد.
از بازیگران آن می‌توان به ناتالی پورتمن و لی‌لی رز دپ اشاره کرد.
گرایش رایجی وجود دارد که ضد ناتالیست‌ها را نیهیلیست می‌دانند. با این حال، علی‌رغم این ادعا، نیهیلیست‌ها (دربارهٔ ارزش) فکر می‌کنند که هیچ چیز مهم نیست، اما به‌طور کلی ضد ناتالیست‌ها فکر می‌کنند که چیزهای مهم زیادی وجود دارد. برای مثال این مهم است که آیا مردم رنج می‌برند یا خیر. ضد ناتالیسم به جای فقدان هیچ ارزشی، مبتنی بر نگرانی عمیق در مورد ارزش است.
تاتیانا کریموا همسر کریموف است که در رشتهٔ اقتصاد درس‌خوانده و به کارهای علمی اشتغال دارد. او پسری به نام پِتر از همسر اول (ناتالیا) و دو دختر به نام‌های گلناره و لاله از همسر دوم خود تاتیانا دارد.
بعدها الهام بخش فیلم‌هایی از جمله فیلم قوی سیاه (۲۰۱۰) با بازی ناتالی پورتمن شد.
بیست و پنج سال پیش در دانشگاه پندلتن، یکی از استادان پس از کشتن شش دانشجو به زندگی خودش هم خاتمه داده است. حالا، زمانی که یک رشته قتل‌های مرموز در دانشگاه اتفاق می‌افتد، یکی از دانشجویان به نام «ناتالی» (ویت) به این نتیجه می‌رسد که این قتل‌ها بر اساس «افسانهٔ شهری» پندلتن رخ می‌دهند.
میچ تصمیم می‌گیرد که مقالهٔ خود را از ناتالی الهام بگیرد. ناتالی که به علت شرایط غیر ایمن کار خود، همراهی میچ را می‌پذیرد. رابطهٔ سودمند کاری این دو کم‌کم تبدیل به یک رایطهٔ احساسی می‌شود و هر دو برای دفع حس تنهایی خود به یکدیگر وابسته می‌شوند.
فرناندز با مادر خود، ناتالیا (ناتی) رویولتا کلوس، که در هاوانا در سال ۱۹۲۵ به دنیا آمد و ناپدری خود، اورلاندو فرناندز زندگی می‌کرد. او در کوبا به عنوان یک مدل و مدیر روابط عمومی یک شرکت مد کار می‌کرد. وی در سال1993، در سن ۳۷سالگی، کوبا را با استفاده از اسناد جعلی و کلاه گیس به مقصد اسپانیا ترک کرد. النا دیاز آموس که یک مهاجر کوبایی بود به کمک همسرش جان آموس (یکی از بنیان گذاران شرکت افلک) برای ترک کوبا به فرناندز کمک کردند. فرناندز در کلمبوس، گرجستان، با دیاز چندین سال زندگی می‌کرد.