میگوی

معنی کلمه میگوی در ویکی واژه

(اصفهانی، نگارش گویش‌نما) می‌گویی

جملاتی از کاربرد کلمه میگوی

در دوره میان‌دوجنگ به دلیل نقشش در جنگ جهانی اول و سپس جنگ لهستان-شوروی ۱۹۲۰ در افکار عمومی لهستان ریدز-اشمیگوی مورد تحسین بود و او را به چشم قهرمان می‌نگریستند. در ۱۹۳۵ و پس از مرگ یوزف پیلسودسکی او به فرماندهی کل قوا رسید و بر محبوبیتش نیز افزوده‌شد. او تا ۱۹۳۹ و آغاز جنگ جهانی دوم و تهاجم به لهستان بر این مسند بود.
اگر برای رسم نقشه ها از ابزار، لوازم و اصول هندسی نقسه کشی به صورت دقیق استفاده کنیم، ان نقشه را هندسی میگویند. این نقشه ها دارای مقیاس و اندازه های دقیق هستند.
ور همیگویی بگیرم تا مرا گردد حلال دل بتو بخشیدم و بخشیده کی باشد حرام
وی در تاریخ شفاهی ایران به کوشش حبیب لاجرودی میگوید:
این روستا در دهستان دشت‌سر شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۶ نفر (۲۵خانوار) بوده‌است. مردم اله کاج از قومیت طبری هستند که ریشه آن به قوم آمارد و قوم تپوری می‌رسد. مردم اله کاج به زبان طبری (مازندرانی) و گویش آملی سخن میگویند. واژه «اَله» در زبان طبری به معنای عقاب می‌باشد.
این روستا در دهستان اهلمرستاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۴ نفر (۴۵خانوار) بوده‌است. مردم آهنگرکلا از قومیت طبری هستند که ریشه آن به قوم آمارد و قوم تپوری می‌رسد. مردم آهنگرکلا به زبان طبری (مازندرانی) و گویش آملی سخن میگویند.