میکرون

معنی کلمه میکرون در لغت نامه دهخدا

میکرون. [ رُ ]( فرانسوی ، اِ ) واحد اندازه گیری قطر سلولها و میکربها و دیگر ذرات ذره بینی.

معنی کلمه میکرون در فرهنگ معین

(رُ ) [ فر. ] (اِ. ) واحد طول برابر یک میلیونم متر.

معنی کلمه میکرون در فرهنگ عمید

واحد اندازه گیری طول اشیای کوچک، برابر با یک هزارم میلی متر.

معنی کلمه میکرون در فرهنگ فارسی

مقیاس بسیارکوچکی است برای اندازه گیری اشیائ کوچک، یک هزارم میلیمتر
( اسم ) واحد اندازه گیری قطر سلولها و میکربهاو دیگرذرات ذره بینی . یک میکرن معادل با ۱ /۱٠٠٠ میلیمتراست و آنرا با حرف ( به یونانی مو تلفظ میشود ) نمایش میدهند.

معنی کلمه میکرون در دانشنامه آزاد فارسی

میکرون (micron)
نام قدیمی میکرومتر، برابر با یک میلیونیم متر. ← میکرومتر

جملاتی از کاربرد کلمه میکرون

برق‌ریسی در ظاهر روشی بسیار ساده و قابل کنترل جهت تولید الیاف با قطرهایی در محدوده نانومتر است. در ابتدا پلیمرها به عنوان مواد شکل‌دهندهٔ الیاف بکار می‌روند، سپس موادی مانند فلزات، سرامیک‌ها و شیشه می‌توانند به عنوان مادهٔ تشکیل‌دهندهٔ الیاف استفاده شوند. در یک فرایند معمول برق‌ریسی در آزمایشگاه، محلول پلیمری یا پلیمر ذوب‌شده از یک نازل باریک با قطر داخلی در حدود ۱۰۰ میکرون پمپ می‌شود.
مسکونی شدن میکرونزی چندین هزار سال پیش آغاز شد، اگرچه چند نظریه رقیب در مورد خاستگاه و ورود اولین مهاجران وجود دارد. مشکلات متعددی برای انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در جزایر به دلیل اندازه، الگوهای استقرار و آسیب طوفان وجود دارد. در نتیجه، شواهد بیشتر مبتنی بر تحلیل زبانی است.
اِئوت یک منطقه شهرداری در ایالت چوک در ایالات فدرال میکرونزی است.
وام‌واژه‌های اسپانیایی در زبان‌های محلی گوام، جزایر ماریانای شمالی، پالائو، جزایر مارشال و میکرونزی وجود دارند که همگی قبلاً جزئی از هند شرقی اسپانیا بودند.
همچنین در هر کدام از چهار ایالت ایالات فدرال میکرونزی، و منطقه‌های شهرداری کیتی، کولونیا، مادولینیم، نت، ساپووآفیک، سوکس، و یو، در ایالت پُناپه، پوله، فونو، لوساپ، ناما، اودت، اومان، و تُل، در ایالت چوئوک، و تافونساک در کُسرائه، پلیس ایالتی وجود دارد.
فهرست تقسیمات کشوری در ایالت پوناپی در ایالات فدرال میکرونزی، بازیابی در ۶ ژوئن ۲۰۱۸
همچنین نگاه کنید به: تاریخ ایالات فدرال میکرونزی
بر پایه پیمان اتحادیه آزاد دفاع از کشور ایالات فدرال میکرونزی بر عهده ایالات متحده آمریکا است. اما پلیس محلی توسط پلیس ملی ایالات فدرال میکرونزی مدیریت می‌شود. پلیس ملی ایالات فدرال میکرونزی یک نیروی پلیس فدرال کوچک و زیر نظر وزارت دادگستری ایالات فدرال میکرونزی است.
قدیمی‌ترین آثار تمدن در جزیره سایپان یافت شده است که دیرینگی آن به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح یا کمی پیشتر از آن می‌رسد. اجداد میکرونزی‌ها بیش از ۴۰۰۰ سال پیش در آنجا ساکن شدند. یک سیستم غیرمتمرکز مبتنی بر رؤسای قبایل در نهایت به یک فرهنگ اقتصادی و مذهبی متمرکزتر با محوریت یاپ و پوهنپی تبدیل شد. دوران پیش از تاریخ بسیاری از جزایر میکرونزی مانند یاپ به خوبی شناخته نشده است.