میلیونر
معنی کلمه میلیونر در لغت نامه دهخدا

میلیونر

معنی کلمه میلیونر در لغت نامه دهخدا

میلیونر. [ لی ُ ن ِ ] ( فرانسوی ، ص ) کسی که بیش از یک میلیون از واحد پول رایج در مملکت خود سرمایه دارد. || کنایه است از ثروتمند. و رجوع به میلیون شود.

معنی کلمه میلیونر در فرهنگ معین

(نِ ) [ فر. ] (اِ. ) = ملیونر: ثروتمند، کسی که بیش از میلیون پول دارد، سرمایه دار.

معنی کلمه میلیونر در فرهنگ عمید

۱. کسی که بیش از یک میلیون دارایی داشته باشد.
۲. [مجاز] ثروتمند.

معنی کلمه میلیونر در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - کسی که بیش از یک میلیون از واحد [ پول رایج در مملکت خود ) سرمایه دارد. ۲ - ثروتمند.

معنی کلمه میلیونر در دانشنامه عمومی

میلیونر فردی است که ثروت خالص او برابر یا بیش از یک میلیون ( ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ ) واحد پول باشد. همچنین می تواند شخصی باشد که یک میلیون واحد پول در حساب بانکی یا حساب پس انداز دارد.
در کشورهایی که از نظام مقیاس بزرگ استفاده می کنند، میلیاردر کسی است که حداقل هزار میلیون دلار، یورو یا ارز کشور مورد نظر را داشته باشد.
جدول زیر شمار میلیونرها را نشان می دهد:
شمار میلیونرها برپایه کشور طبق آمار کردیت سوئیس در سال ۲۰۱۹ میلادی:
شمار میلیونرها برپایه شهر براساس آمار سال ۲۰۱۸ میلادی:
میلیونر (فیلم ۱۹۱۷). میلیونر ( انگلیسی: The Millionaire ) یک فیلم کمدی صامت کوتاه به کارگردانی آروید ئی. گیلستورم است که در سال ۱۹۱۷ منتشر شد. از بازیگران این فیلم می توان به اولیور هاردی، بیلی وست، اتل برتون، فلورنس مک لاکلین، باد راس، اتلین گیبسون و لئو وایت اشاره کرد.
میلیونر (فیلم ۱۹۶۰). میلیونر ( انگلیسی: The Millionairess ) فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی آنتونی اسکویت است که در سال ۱۹۶۰ منتشر شد.
• سوفیا لورن
• پیتر سلرز
• الستر سیم
• ویتوریو دسیکا
• گری ریموند
• دنی کی
• آلفی بیس
• والی پچ

معنی کلمه میلیونر در ویکی واژه

ملیونر: ثروتمند، کسی که بیش از میلیون پول دارد، سرمایه دار.

جملاتی از کاربرد کلمه میلیونر

چون اروپایی‌های میلیونر و بازرگانان در دههٔ ۱۸۳۰ وارد ساموآئی غربی شدند، آپیا یک روستای ساموآ بود. در بندر طبیعی آن در مرکز جزایر (اقیانوس) آرام محل داد و ستد ساخته شد و در ۱۸۷۹ انگلیسی‌ها، آلمانی‌ها و ایالات متحده آمریکا کولونی در آن ایجاد کردند و این وضع تا ۱۸۹۹ ادامه داشت. چون آلمانی‌ها، ساموآی غربی را به صورت یک کولونی درآوردند، آپیا را پایتخت آن قرار دادند.
آلمان ثروتمندترین کشور اروپایی‌ست. این کشور بعد از آمریکا و چین بالاترین تعداد میلیونرهای دنیا (با ثروت بیش از ۵۰ میلیون دلار) را در دنیا داراست.
با گذشت سی سال از انقلاب مجید انور او را یک میلیونر معرفی می‌کند. نام او همچنین در مجلهٔ فوربز زیر عنوان «ملاهای میلیونر» منتشر شده است. بر اساس گزارش کنگره آمریکا، تنها تجارت پسته تعاونی پسته‌کاران رفسنجان که باغ‌های پسته او را زیر نظر پسرعموی او اداره می‌کند. خانواده او، کنترل میلیاردها دلار دارایی را در دست دارد.
چگونه می‌توان با یک میلیونر ازدواج کرد
او در هتل اتاقی را که پیش از او رئیس‌جمهور در او اقامت می‌کرد، را گرفت و برای دو هفته زندگی به سبک میلیونرها را آغاز کرد.
چون اروپایی‌های میلیونر و بازرگانان در دههٔ ۱۸۳۰ وارد ساموآئی غربی شدند، آپیا یک روستای ساموآ بود. در بندر طبیعی آن در مرکز جزایر (اقیانوس) آرام محل داد و ستد ساخته شد و در ۱۸۷۹ انگلیسی‌ها، آلمانی‌ها و ایالات متحده آمریکا کولونی در آن ایجاد کردند و این وضع تا ۱۸۹۹ ادامه داشت.
در کنار همسرش در جریان انتخابات فرماندار ماساچوست سخنرانی بسیار ساده انگارانه‌ای کرد و سپس در مصاحبه‌ای توضیح داد که همسرش یرای خرج تحصیلش برای آنکه مجبور به کار کردن یا گرفتن وام نباشد سهام بورسی را که همسرش از پدرش به ارث برده بود فروخته‌است. بعد از شکست در این انتخابات گفت که هرگز در کار سیاسی دخالت نخواهد کرد با این حال حضور جدی او در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا تلاشی است تا از میت رامنی میلیونر، چهره‌ای دوست داشتنی و خانواده دوست ارائه دهد.
سارا (کریستن استوارت) و مادرش مگ آلتمن (جودی فاستر) که اخیراً جدا شده، به یک ساختمان چهار طبقه در شهر نیویورک نقل‌مکان کرده‌اند. مالک قبلی این خانه که یک میلیونر منزوی بوده، اتاق امنی را برای محافظت ساکنان در برابر مهاجمان نصب کرده‌ است؛ این اتاق توسط بتن و فولاد تقویت شده و سامانه امنیتی با دوربین‌های نظارتی دارد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به دختر سخن‌چین، خون‌بهای میلیونر ، فرزندان انسان، شکستن و وارد شدن، جی. ادگار و تصادف اشاره کرد.