میسیونر

معنی کلمه میسیونر در لغت نامه دهخدا

میسیونر. [ سی ُ ن ِ ] ( فرانسوی ، ص ، اِ ) عضو هیأت مذهبی. مبلغ دینی.

معنی کلمه میسیونر در فرهنگ معین

(نِ ) [ فر. ] (اِ. )عضو یک هیئت مذهبی اعزامی به ویژه کسیکه برای تبلیغ مسیحیت به کشورهای دیگر می رود.

معنی کلمه میسیونر در فرهنگ عمید

مبلّغ مذهبی، عضو میسیون.

معنی کلمه میسیونر در فرهنگ فارسی

مبلغ مذهبی، داعی، کشیش مبلغ
( صفت ) عضو هیئت مذهبی مبلغ دینی .

معنی کلمه میسیونر در ویکی واژه

عضو یک هیئت مذهبی اعزامی به ویژه کسیکه برای تبلیغ مسیحیت به کشورهای دیگر می‌رود.

جملاتی از کاربرد کلمه میسیونر

غرفه ایالات متحده توسط تعدادی از کمیسیونرها اداره می‌شد که شامل پیرس ام بی یونگ، نماینده سابق کنگره ایالات متحده و ژنرال اصلی ارتش ایالات کنفدراسیون و فلوید پری بیکر، سردبیر روزنامه کانزاس، و دیگر ژنرال‌ها، سیاستمداران و افراد مشهور بود.
کمیسیونر منطقه‌ای این استان آقای ماگالولا سعیدی ماگالولا است.
از زمان استقلال آنگولا میسیونرهای خارجی با آزادی در کشور فعالیت می‌کنند. در دهه‌های آخر استعمار میسیونرهای پروتستان گاه با برخی موانع روبرو می‌شدند.
با ورود میسیونری‌های بریتانیایی در حدود سال ۱۸۴۳، مدارس روستایی چینی به کنترل ایشان درآمد.
در تبریز نیز میسیونرهای پروتستان و کاتولیک به دخالت در امر آموزش جوانان ارمنی پرداختند. در شهرها و روستاهای ارمنی‌نشین آذربایجان تعداد ۷۰ مدرسه دایر بود و نوباوگان ارمنی در این مدارس تحصیل می‌کردند هر کلاس حداکثر ۴۰ دانش آموز داشت. مدارس ارمنیان در جلفای اصفهان از ابتدای سده هفدهم میلادی پس از استقرار ارمنیان در جلفای اصفهان همانند سایر مناطق ارمنی‌نشین کلاس‌های درس در کلیساها و دیرها دایر بود. در کلیسای استپانوس مقدس در ۱۸۳۱ میلادی. / ۱۲۱۰ خورشیدی. مدرسه‌ای آغاز به کار کرد.
آنژ دو سن‌ژوزف در آخرین سالهای حاکمیت شاه عباس دوم وارد ایران می‌شود و در زمان سلطنت شاه سلیمان صفوی در ایران به فعالیت می‌پردازد. با اینکه در این زمان، شاهان صفوی به دلایل جلب حمایت اروپاییان برای رویارویی با امپراتوری عثمانی استقبال زیادی از گروه‌های مختلف میسیونری می‌کردند به نظر می‌رسد که وی مانند سایر هم‌کیشانش موفق نشده‌است که وارد دربار شود و با شاه یا وزرا گفتگو داشته باشد.
بر پایه نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال ۲۰۰۲ توسط دولت تانزانیا انجام شد جمعیت این استان بالغ بر ۱٬۰۹۰٬۷۵۸ نفر اعلام شده‌است و کمیسیونر منطقه‌ای این استان آقای اوله کانه می‌باشد.
کمیسیونر منطقه‌ای این استان آقای جان توپا می‌باشد.
کمیسیونر منطقه‌ای این استان آقای لیبراتوس بارلو می‌باشد.
کمیسیونر منطقه‌ای این استان سرگرد بازنشسته سعید کالمبو می باشد .