میزان بروز

معنی کلمه میزان بروز در فرهنگستان زبان و ادب

{incidence rate} [پزشکی] نسبت بروز یک بیماری خاص در یک دورۀ زمانی معین که با تقسیم تعداد موارد ابتلا در دوره ای معین بر جمعیتِ درمعرض خطر در آن دوره به دست می آید

معنی کلمه میزان بروز در ویکی واژه

نسبت بروز یک بیماری خاص در یک دورۀ زمانی معین که با تقسیم تعداد موارد ابتلا در دوره‌ای معین بر جمعیتِ درمعرض‌خطر در آن دوره به دست می‌آید.

جملاتی از کاربرد کلمه میزان بروز

شروع بیماری در دهه‌های چهارم و پنجم زندگی شایع تر بوده، در ۸۰ درصد از کل بیماران، بین سنین ۳۵ تا ۵۰ سالگی پدیدار می‌شود. میزان بروز آرتریت روماتوئید در زنان ۶۰ تا ۶۴ ساله، بیش از ۶ برابر زنان ۱۸ تا ۲۹ ساله‌است. اطلاعات جدید حاکی از روند کاهش یابنده بروز آرتریت روماتوئید است. شیوع آن در آمریکای جنوبی و کشورهای بلوک شرق سابق بیشتر است.
عوارض جانبی دارو بر حسب میزان بروز به شرح زیر است:
در ایالات متحده، از ۱۸۴۳ تا ۱۸۵۵، ابتدا ماساچوست و سپس سایر ایالت‌ها نیاز به واکسیناسیون آبله داشتند. اگرچه برخی از این اقدامات بدشان می‌آمد، تلاش‌های هماهنگ علیه آبله ادامه یافت و این بیماری در کشورهای ثروتمند رو به کاهش بود. در اروپای شمالی تعدادی از کشورها تا سال ۱۹۰۰ آبله را از بین بردند و تا سال ۱۹۱۴، میزان بروز آن در اکثر کشورهای صنعتی به سطوح نسبتاً پایینی کاهش یافت.
میزان بروز وقایع پرفشار زندگی به‌ویژه حس «از دست دادن» در ماه‌های پیش از شروع حملهٔ پانیک در بیماران دچار این اختلال بیشتر است.