میدان جنگ
معنی کلمه میدان جنگ در دانشنامه عمومی

میدان جنگ

معنی کلمه میدان جنگ در دانشنامه عمومی

میدان جنگ (فیلم ۱۹۴۹). میدان جنگ ( به انگلیسی: Battleground ) فیلمی ۱۱۸ دقیقه ای به کارگردانی ویلیام ولمن با بازی ون جانسون محصول کشور بریتانیا است.
میدان جنگ (فیلم ۱۹۹۵). میدان جنگ ( به هندی: Maidan - E - Jung ) فیلمی محصول سال ۱۹۹۵ و به کارگردانی کی سی بوکادیا است. در این فیلم بازیگرانی همچون دهر مندرا، آکشی کومار، کاریسما کاپور، جایا پرادا، آمریش پوری، گلشن گروور، مانوج کومار، موکش خانا، قادرخان، شاکتی کاپور ایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه میدان جنگ در ویکی واژه

میدان‌جنگ
(قدیم): محلی اختصاص یافته جهت پیکار دو گروه متخاصم یا دو پهلوان مبارز که با نظاره دو صف لشکر اتفاق می‌افتاد.

جملاتی از کاربرد کلمه میدان جنگ

زخشکی پلنگ و ز دریا نهنگ سوار اندر آمد به میدان جنگ
در تابستان ۱۲۹۳ جنگ جهانی یکم در اروپا آغاز شد. در این زمان عثمانی تا تبریز پیشروی کرد و روسیه را پس زد، ولی چندی نگذشت که شکست‌خورد و پس نشست. این‌چنین آذربایجان میدان جنگ دولت‌های درگیر در جنگ شده‌بود.
آنا ماریا لین (حدود ۱۷۵۵–۱۸۱۰) اولین سرباز زن از ویرجینیا بود که در ارتش قاره ای در جنگ انقلاب آمریکا جنگید. او لباس مردانه پوشید و شوهرش را در میدان جنگ همراهی کرد و بعداً به خاطر شجاعتش در نبرد ژرمن تاون مستمری دریافت کرد.
خزان است آن دشت گفتی به رنگ درختان یلان باغ میدان جنگ
نه آنست سام یل آن تیزچنگ که از تو گریزد ز میدان جنگ
بمیدان جنگ اندرون چون هژبری بصحرا و دشت اندرون چون غزالی
دو لشگر به میدان جنگ آمدند خروشان چو دریای زنگ آمدند
نیروی هوایی رودزیا دارای ۳۴ فروند آلوئت ۳ همراه با تعداد کمتری آلوئت ۲ بود که برای ترابری نیرو و انتقال تلفات و پشتیبانی میدان جنگ به کار می‌رود.
با این حال کافمن موفق به عبور از مرز جنسیت شد. او برای نقاشی صحنه‌های تاریخی و کشیدن مردان به عنوان یک مرد راهی پیدا کرد که می‌توان ان را در نقاشی هکتور و اندرومدا دید. او به جای نقاشی هکتور در میدان جنگ او را در حال خداحافظی از اندرومدا به تصویر کشید و البته از ان زمان اعتبار خود را در آکادمی سلطنتی هنر از دست داد.
«ابولیلا» فرمانده عملیات آزادسازی «مرشد پنار» بود. او اوایل ۲۰۱۵ در نبرد کوبانی زخمی شد، اما بلافاصله به میدان جنگ بازگشت.
همچنین به سربازان ژاپنی دستور داده شد «به کسانی که تسلیم می‌شوند رحمت کنند» - که واکنشی به رفتارهای نادرست قبلی در میدان جنگ بود.
با توجه به مهارت تک‌تیرانداز در استتار، نفوذ به پشت خطوط دشمن، شناسایی تجهیزات، تعداد نیروها و محل دشمن از وظایف اصلی تک‌تیرانداز در میدان جنگ به‌شمار می‌رود.
نخستین سمن رخ به میدان جنگ بیامد به کردا غران پلنگ
فقط یک انسان به نام دیومدس توانست در برابر او مقاومت کند. دیومدس در جنگ تروا آفرودیته را مجروح کرده و باعث گریز او از میدان جنگ شد.
یک تبره در پیش زین پر ز سنگ همی داشت در بهر میدان جنگ
نترسی که آیی به میدان جنگ‌ ؟ خمیده ز پیری به کردار چنگ
وزان پس روان شد به میدان جنگ یکی تیغ زهر آبداده به چنگ
دمش زهر تیزست و الماس چنگ خورش خون و دریاش میدان جنگ