میانک
معنی کلمه میانک در لغت نامه دهخدا

میانک

معنی کلمه میانک در لغت نامه دهخدا

میانک. [ ن َ ] ( اِ مصغر ) ( مرکب از میان + کاف تصغیر و تحقیر ) کمر خرد. || کمر. میان :
این غاشیه کش گشته پیش کامل
این بسته میانک به پیش نظّام .ناصرخسرو.
میانک. [ ن َ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان علوی کلا بخش مرکزی شهرستان نوشهر، واقع در 6هزارگزی المده با 170 تن سکنه. آب آن از گچرود و راه آن مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 3 ).

معنی کلمه میانک در فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان علوی کلا بخش مرکزی شهرستان نوشهر .

معنی کلمه میانک در فرهنگستان زبان و ادب

{centriole} [زیست شناسی] ذرۀ مرکزی میان تن

معنی کلمه میانک در دانشنامه عمومی

میانک (چالوس). میانک، روستایی است از توابع بخش مرزن آباد شهرستان چالوس در استان مازندران ایران.
این روستا در دهستان کوهستان ( چالوس ) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۷ نفر ( ۳۱خانوار ) بوده است. مردم میانک از قومیت طبری هستند. مردم میانک به زبان طبری با گویش چالوسی سخن می گویند.

معنی کلمه میانک در ویکی واژه

ذرۀ مرکزی میان‏تن.

جملاتی از کاربرد کلمه میانک

این روستا در دهستان میانکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۵ نفر (۲۷خانوار) بوده‌است.
آبشار کامیانکا (به اوکراینی: Кам'янецький водоспад) آبشاری است با ارتفاع ۷ متر در پارک ملی اسکول بسکیدس که در استان لووف اوکراین واقع شده‌است.
این روستا در دهستان میانکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲ نفر (۱۶خانوار) بوده‌است.
به عالم فتادست این گفتگوی به سوی میانکال دارند روی
آشوراده در کنار جزایر آکاز و اسماعیل سای از جزایر ایرانی دریای خزر است. این جزیره که در سده‌های گذشته در پی عملکرد و فعالیت گروه‌های انسانی با حفر کانال از توده اصلی خشکی خود (شبه جزیره میانکاله) جدا افتاده‌است.
زرین کمر نگاری و مشکین دو زلف تو گه گه بر آن میانک سیمین کمر شود
جزیره آشوراده از شمال به دریاچه خزر، از شرق به تنگه‌ای باریک موسوم به «تنگه چپق‌اوغلی» و از غرب به کانال خُزینی و ادامه شبه جزیره میانکاله و از جنوب به خلیج گرگان منتهی می‌شود.
این روستا در دهستان میانکوه غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۳ نفر (۱۴خانوار) بوده‌است.
این روستا در دهستان میانکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر (۶۴خانوار) بوده‌است.
این روستا در دهستان میانکوه غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۰ نفر (۱۴خانوار) بوده‌است.
اسلام‌آباد یک منطقهٔ مسکونی در ایران است که در دهستان میانکوه واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، اسلام‌آباد ۶۰ نفر جمعیت دارد.
میانکش نازکک چو شانهٔ مو گویی از یک دگر گسستستی
برآمد برین وادی پر نفاق گذشت از میانکال با طمطراق
آب‌انبار ثانی‌آباد مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان مهریز، بخش مرکزی، دهستان میانکوه، روستای ثانی‌آباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۸۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این آب‌انبار در کنار مسجد جامع ثانی‌آباد قرار دارد.