مگان
معنی کلمه مگان در دانشنامه عمومی

مگان

معنی کلمه مگان در دانشنامه عمومی

مگان (فیلم). مِگان ( سبک دهی شده به صورت M3GAN یا MΞGAN ) فیلم ترسناک علمی - تخیلی آمریکایی به کارگردانی جرارد جانستون بر اساس فیلمنامه ای از آکلا کوپر و داستانی از جیمز وان و اکلا کوپر محصول ۲۰۲۲ است. در این فیلم آلیسون ویلیامز و وایولت مک گرا، در کنار ایمی دانلد در نقش بدن فیزیکی مِگان و جنا دیویس در صداپیشگی این شخصیت نقش آفرینی می کنند. داستان فیلم یک عروسک باهوش مصنوعی را دنبال می کند، که خودآگاهی را توسعه می دهد و با هر کسی که بین او و همدم انسانی اش قرار می گیرد، دشمنی می کند.
مگان نخستین بار در ۷ دسامبر ۲۰۲۲ در لس آنجلس نمایش داده شد و در ۶ ژانویه ۲۰۲۳ توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد. این فیلم بیش از ۱۷۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرده است که ترکیبی از ژانر ترسناک و طنز و همچنین عناصر طنز و بازی بازیگران آن را ستودند.
دنباله ای با عنوان M3GAN 2. 0 قرار است در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ منتشر شود و ویلیامز و مک گرا دوباره نقش های خود را بازی می کنند و کوپر برای نویسندگی فیلمنامه بازمی گردد.
دختربچه ای به نام کیدی و پدر و مادرش در برف تصادف می کنند و یتیم می شود. کیدی فرستاده می شود تا با خاله اش جما ، رباتیک ساز یک شرکت اسباب بازی سازی به نام فانکی در سیاتل، زندگی کند. جما در حال توسعه «M3GAN» ( مخفف «Model 3 Generative Android» ) است. یک عروسک ربات انسان نما با اندازه واقعی که با هوش مصنوعی طراحی شده است تا به وظایف مراقبتی کمک کند و یک همراه وفادار برای کودکی باشد که به او اختصاص داده شده است. پس از اینکه یک آزمایش معیوب با عملکردهای «مِگان» در آزمایشگاه آنها رخ می دهد، دیوید، رئیس جما به او دستور می دهد که پروژه را کنار بگذارد.
جما و کیدی برای انطباق با وضعیت جدید زندگی خود تلاش می کنند، زیرا جما ذاتاً فردی معتاد به کار است و زمانی برای گذراندن با کیدی ندارد. هنگامی که کیدی یک ربات ضبط حرکت به نام «بروس» را که جما ساخته است، کشف می کند، او آرزوی یک اسباب بازی پیچیده مشابه را می کند که جما را به تکمیل پروژه «مِگان» سوق می دهد. مدل تکمیل یافته به طور رسمی با کیدی تطبیق داده می شود و دیوید پس از مشاهده این دو، از پتانسیل موفقیت پروژه متقاعد می شود. «مِگان» به عنوان یک دوست فراتر از انتظارات است و تا حد زیادی وظایف والدین و حمایت عاطفی را بر عهده می گیرد، تا جایی که همکاران جما، و به ویژه لیدیا درمانگر کیدی ، نگران ایجاد وابستگی عاطفی بسیار شدید کیدی به «مِگان» می شوند. علاوه بر این، «مِگان» که برای خودسازی و انطباق طراحی شده است، مستقل تر شروع به فعالیت می کند و هر چیزی را که به نظر او تهدیدی برای کیدی باشد هدف قرار می دهد. او سگ سلیا همسایه جما را پس از گاز گرفتن کیدی می کشد. بعداً، او گوش براندون، یک قلدر که کیدی را اذیت می کند، می کند و او را با تعقیب به سوی خیابان هدایت می کند تا به طور مرگ بار توسط یک وسیله نقلیه کشته شود.
معنی کلمه مگان در ویکی واژه

معنی کلمه مگان در ویکی واژه

در تألیفات مؤلفان قرون وسطا، آتش پرست، پیرو کیش زرتشتی چنین آمده است.

جملاتی از کاربرد کلمه مگان

موسم باده است و کار باده در این وقت از همگان لایق آمد و ز تو، الق
از تو شادی است قسمت همگان غم دل قسمت من چرا باشد
گویدت فلان ک «ز چنین سخن‌ها مانده است به زندان فلان به یمگان
همه زیر و زبر ز تو همگان بی‌خبر ز تو چه غریب است نظر به تو چه خوش است انتظار تو
به یمگان به زندان ازینم چنین که او با سپاه است و من یکتنه
وانکه می‌گوید که «حجت گر حکیمستی چرا در درهٔ یمگان نشسته مفلس و تنهاستی؟»
من به یمگان خوار و زار و بی‌نوا کی ماندمی گرنه کار دین چنین در شور و در غوغاستی؟
برگو هله جان برگو پیش همگان برگو و آن نکته که می‌دانی با او پنهان برگو
میر نوروزی نوعی نمایش کمدی‌گونهٔ ایرانی که ریشه در آیین‌های کهن داشت و در اولین چهارشنبهٔ هرسال برای شادی همگانی اجرا می‌شد.
همگان خفته‌اند در دل خاک آن یکی خرم آلا دگر غمناک