مکرراً

معنی کلمه مکرراً در لغت نامه دهخدا

( مکرراً ) مکرراً. [ م ُ ک َرْ رَ رَن ْ ] ( ع ق ) بارها. به کرات. به دفعات : مکرراً عرایض مشتمل بر شکایات به پایه سریراعلی می فرستادند. ( عالم آرای عباسی ). و رجوع به مکرر شود.

معنی کلمه مکرراً در فرهنگ معین

( مکرراً ) (مُ کَ رَّ رَ نْ ) [ ع . ] (ق . ) بارها، به تکرار.

معنی کلمه مکرراً در فرهنگ فارسی

بتکرار بار ها : [ مکررا عرایض مشتمل بر شکایت بپایه سریر اعلی می فرستادند . ] ( عالم آرا . چا . امیر کبیر ۱۳۱:۱ ) مکرر شدن . ( مصدر ) تکرار شدن دوباره یا چند باره شدن بار هاانجام گرفتن : [ نوبتی چند این حال مکررشد . ] ( مرزبان نامه . چا . ۱۲۱۷ص ۱۹۷ ) [ در حیرتم که با همه بیحاصلی چرا دنیا بچشم خلق مکرر نمی شود . ] ( خان خالص . آنند . )

معنی کلمه مکرراً در ویکی واژه

بارها، به تکرار.

جملاتی از کاربرد کلمه مکرراً

ذهنت از آنچه تو مکرراً در افکارت نگه می‌داری شکل می‌گیرد، چرا که روح انسان رنگ احساساتش را می‌گیرد.
در ۲۵ آذر ۱۴۰۱، خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، اعلام کرد که دوست‌پسر آیدا رستمی او را از روی پل به پایین انداخت. مقامات ایرانی و منابع حکومتی مکرراً داستان‌های مشابهی جز قتل حکومتی را برای زنان جوانی که در جریان اعتراضات مهسا امینی کشته شده‌اند، مانند نیکا شاکرمی اتخاذ کرده‌اند.
برخی گزارش‌ها حکایت از این داشته که منشأ بوی نامطبوع تهران این سایت دفع زباله است یا دست کم در تولید این بو که از سال ۱۳۹۷ و ۹۸ مکرراً در سطح شهر احساس می‌شده نقش دارد. رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در سال ۹۸ اظهار کرد که حین هوادهی پشته‌های کمپوست -که بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند- هوا در حالت سکون بوده و باد نمی‌وزید و بابت همین بوی فوق دفع نشده و به تهران و شهر ری رسیده‌است.
اطلاعات کسب شده توسط مأموران کاگ‌ب در کابل آخرین دلایل را جهت حذف امین فراهم کرد. احتمال داده می‌شد که دو محافظ شخصی اش عوامل قتل رئیس‌جمهور سابق نور محمد ترکی بوده باشند و این تردید نیز وجود داشت که وی خود عامل سیا باشد. مسئله آخری، در هر حالت، هنوز هم مورد تردید است زیرا امین به صورت رسمی مکرراً وفاداری خود را به اتحاد شوروی نشان داده بود. ژنرال شوروی واسیلی زاپلاتین، مشاور سیاسی، در آن زمان ادعا نمود که چهار وزیر رئیس‌جمهور ترکی (که به احتمال قوی امین نیز جز آنان بود) مقصر ایجاد بی‌ثباتی در کشور بودند. لیکن به هر ترتیب وی در تأیید این موضوع ناکام بود.