موسیقی مردمی

معنی کلمه موسیقی مردمی در فرهنگستان زبان و ادب

{folk music} [موسیقی] نوعی موسیقی که معمولاً با فعالیت های روزمرۀ زندگی مرتبط است و عمدتاً در محیط های غیرشهری رواج دارد و به صورت شفاهی انتقال پیدا می کند

معنی کلمه موسیقی مردمی در ویکی واژه

نوعی موسیقی که معمولاً با فعالیت‌های روزمرۀ زندگی مرتبط است و عمدتاً در محیط‏های غیرشهری رواج دارد و به‌صورت شفاهی انتقال پیدا می‏کند.

جملاتی از کاربرد کلمه موسیقی مردمی

آرت راک همچنین می‌تواند به موسیقی راک الهام گرفته از موسیقی کلاسیک یا موسیقی پراگرسیو راک- فولک تلفیقی اشاره داشته باشد. بروس ادر در مقاله "تاریخچهٔ اولیهٔ آرت راک/پراگرسیو راک می‌گوید که "پراگسیو راک که بعضاً با نام‌های آرت راک و کلاسیکال راک نیز شناخته می‌شود، موسیقی دارد که در آن گروه‌های موسیقی بیشتر قطعات موسیقی (مانند موسیقی کلاسیک) را می‌نوازند تا یک آهنگ (موسیقی مردمی‌تر). آن‌ها ریف‌هایی را از باخ، بتهوون و واگنر را قرض می‌گیرند تا چاک بری و بو دیدلی، و از ادبیاتی نزدیک به ویلیام بلیک یا تی. اس الیوت بهره می‌برند تا افرادی مانند کارل پرکینز یا ویلی دیکسون.
اشلاگر یا اشلانگر سبک خاصی از موسیقی مردمی آلمان است که بیشتر خشن یا تند است و جنبه سرگرمی و رقص دارد و به جنبه‌های دیگر موسیقی در آن پرداخته نمی‌شود.
در تئاتر ملی به عنوان نوازنده ویولون به کار مشغول شد و با اینحال به‌طور مداوم به آهنگسازی می‌پرداخت. نخستین اثر مهم او که مورد توجه قرار گرفت یک سرود مذهبی برای کُر و ارکستر بود. بدریش اسمتانا که در آن زمان، رهبر تئاتر ملی بود، از صمیم قلب او را مورد تشویق قرار داد و هم او بود که علاقه به زیبایی اصیل موسیقی مردمی سرزمین بوهم را در دورژاک بیدار کرد. روح این موسیقی رفته‌رفته در آثار دورژاک بیشتر نمایان شد. اثرش به نام «رقص‌های اسلاونیک» او را مشهور ساخت.