موساد

معنی کلمه موساد در فرهنگ معین

[ انگ . ] (اِ. ) سازمان جاسوسی اسراییل .

معنی کلمه موساد در دانشنامه آزاد فارسی

موساد (Mossad)
سرویس اطلاعاتی اسرائیل که در ۱۹۵۱ پایه گذاری شد. این سرویس مستقیماً زیر نظر نخست وزیر است. ازجمله اقدامات موساد ربودن آدولف آیشمانعضو سابق حزب نازی در آرژانتین در ۱۹۶۰ است.

معنی کلمه موساد در ویکی واژه

سازمان جاسوسی اسراییل.

جملاتی از کاربرد کلمه موساد

در آذر ۱۳۹۹ و ۱۴ سال پس از چند روایتی که دستگاه امنیتی ایران دربارهٔ مرگ اردشیر حسین‌پور منتشر کردند، مصطفی معین وزیر وقت علوم دولت خاتمی، در اینستاگرام خود نوشت که آن روایت‌ها دروغ بوده و روایت درست، ترور او «توسط عوامل موساد» بود و ۲۶ دی ۱۳۸۵ اردشیر حسین‌پور، دانشمند هسته‌ای ایران، با «گاز رادیو اکتیو» ترور شد. او همچنین نوشت که در آن زمان «ترور» حسین‌پور «از سوی مقامات تکذیب شد تا سیستم اطلاعاتی زیر سؤال نرود» و علت مرگ او «گاز گرفتگی معمولی» اعلام شد.
ال-موسادار یک منطقهٔ مسکونی در فلسطین است.
مجلهٔ اشپیگل به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل ترور داریوش رضایی‌نژاد را نخستین اقدام جدی رئیس جدید موساد تامیر پاردو اعلام کرد.
کوهن، در مجلس ملی سوریه با فریادهایش اسرائیل را به بدترین اقدامات متهم می‌کرد. دستور موساد به او این بود که تا می‌توانی علیه اسرائیل بگو و بنویس تا وانمود کنی دشمن شماره یک اسرائیل هستی.
در سوریه، آلوئیس برونر حداقل دو بار در سال‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۸۰ توسط موساد مورد سوءقصد قرار گرفت. در یکی از سوءقصدها، بر اثر بازکردن بمبِ‌نامه‌ای، یک چشم و سه انگشتش را از دست داد.
مرکز سیا در ایالت ویرجینیا است. این سازمان بخشی از جامعهٔ اطلاعاتی آمریکا است. نقش و ویژگی‌های سیا تقریباً برابر با سازمان اطلاعات و امنیت خارجی در بریتانیا، سرویس اطلاعات مخفی در استرالیا یا موساد در اسرائیل است.
مجله اشپیگل به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل ترور داریوش رضایی‌نژاد را اولین اقدام جدی رئیس جدید موساد تامیر پاردو اعلام کرد.
اشر یک مأمور سابق موساد است که اسلحه برای استخدام را در اختیار دارد و زندگی بی نظیر را در بروکلی که همیشه در حال تغییر است زندگی می‌کند. نزدیک شدن به پایان حرفه او، او سوگند او را به عنوان یک مرد جوان هنگامی که او ملاقات با سوفی در یک ضربه رفته اشتباه شکستن. به منظور عشق در زندگی خود قبل از اینکه دیر شود، او باید مردی را که او بود، بکشد تا بتواند تبدیل به مردی شود که می‌خواهد باشد.
سه روز پس از انتشار گزارش ساندی‌تایمز، خبرگزاری فارس ترور دانشمند هسته‌ای ایران به دست موساد را تکذیب کرد و آن را فضاسازی رسانه‌ای نامید.
او رهبر تیم موساد در عملیات داموکلس بود.