موزیسین

معنی کلمه موزیسین در لغت نامه دهخدا

موزیسین. [ یَن ْ ]( فرانسوی ، ص ) ( اصطلاح موسیقی ) موسیقیدان. استاد موسیقی. نوازنده. استاد موزیک. ( یادداشت مؤلف ). و رجوع به موسیقی و موزیک شود.

معنی کلمه موزیسین در فرهنگ معین

(یِ ) [ فر. ] (ص . ) موسیقی دان ، نوازنده .
(یَ ) [ فر. ] (ص فا. ) کسی که در ساخت یا رهبری یا اجرای موسیقی به خصوص موسیقی سازی تبحر داشته باشد، موسیقی دان (فره ).

معنی کلمه موزیسین در فرهنگ عمید

کسی که در موسیقی دارای تخصص است و حرفه ای به آن مشغول است.

معنی کلمه موزیسین در فرهنگ فارسی

موسیقی دان، نوازنده، رامشگر
( صفت اسم ) موسیقی دان نوازنده . توضیح احتراز از استعمال این کلمه بیگانه اولی است .

معنی کلمه موزیسین در ویکی واژه

کسی که در ساخت یا رهبری یا اجرای موسیقی به خصوص موسیقی سازی تبحر داشته باشد، موسیقی دان (فره)
موسیقی دان، نوازنده.

جملاتی از کاربرد کلمه موزیسین

از کارهای او در دهه ۸۰ می‌شود به همکاری او با دو موزیسین بزرگ به نامهای راجر واترز و فیل کالینز اشاره کرد که برای هر سه اینها موفقیت بزرگی محسوب می‌شد.
هاوکینز بعد از اینکه نتوانست به اپرا راه پیدا کند به پیانو روی آورد و با نواختن پیانو برای یک گیتاریست «جز» با نام «تینی گریمز» فعالیت حرفه ایی خود را در دنیای موسیقی آغاز کرد. گریمز گیتاریست معروفی بود و برای «کلمن هاوکینز»، «بیلی هالیدی» و «چارلی پارکر» نوازندگی کرده بود. هاوکینز با موزیسین‌های مختلف جز و بلوز کار کرد، حتی شانس همکاری با پیانیست مشهور موسیقی جاز «کونت بیسی» را هم پیدا کرد. در آلبومی که گریمز در سال ۱۹۵۲ منتشر کرد هاوکینز برای اولین بار در یک آلبوم رسمی آواز خواند.
حسین کنعان موزیسین موفقی است که کودکی تلخ و همراه با فقری داشته‌است پدر او در زندان خودکشی کرده‌است و دایی‌اش او را بزرگ کرده‌است. او در ابتدا عاشق دختری به نام لیلا می‌شود ولی او را رها می‌کند تا به سفر دور دنیا برود تا موزیسین معروفی شود در این فاصله جمیل پسر دایی‌اش با لیلا ازدواج می‌کند. لیلا جمیل را دوست ندارد و جمیل منتظر روزی است که لیلا کنعان رو فراموش کند.
الکساندر گلانتز (متولد ۲۳ ژانویه ۱۹۹۵)، معروف به الکساندر ۲۳، خواننده، ترانه‌سرا، موزیسین، مهندس و تهیه‌کننده ضبط است. وی از زمان انتشار اولین رشته تک آهنگ‌ها و تک‌آهنگ تبلیغاتی در سال ۲۰۱۹، با هنرمندانی مانند سلنا گومز، جرمی زاکر، چلسی کاتلر، ام اکس ام تون و اولیویا رودریگو همکاری کرده و صدها میلیون استریم را در اسپاتیفای جمع کرده‌است.
آلبوم سرود مهتاب یکی از بهترین کارهای اوست. آندره ریو در سال ۱۹۸۷ ارکستر سمفونی یوهان اشتراوس را با ۱۲ نفر تأسیس کرد و اکنون بین ۸۰ تا ۱۵۰ نفر موزیسین با او همراهی می‌کنند.
این فیلم داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هر دوی آنها تأثیر می‌گذارد.
آنتونی هاپکینز در سال ۱۹۶۴ قطعه‌ای والتز (رقص محلی) را خلق و نگارش کرد، اما هرگز اطمینان آن را نیافت که دست به انتشار آن بزند. سال‌ها بعد و در سال ۲۰۱۱ همسر او این قطعه را برای آندره ریو فرستاد و این موزیسین مشهور این قطعه را پسندید و در یکی از آلبوم‌هایش در همان سال منتشر کرد. آندره ریو در کنسرتی در شهر وین به صورت زنده و هنگامی‌که خود آنتونی هاپکینز هم حضور داشت این قطعه را اجرا کرد.