موتوری

معنی کلمه موتوری در لغت نامه دهخدا

موتوری. [ م ُ ت ُ ] ( ص نسبی ) منسوب به موتور. || آنچه دارای موتور است. || آنکه دارای موتور است. موتوردار. || موتورسوار. کسی که سوار موتوسیکلت باشد. و رجوع به موتوسیکلت شود.

معنی کلمه موتوری در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - منسوب به موتور ۲ - آنچه که دارای موتور است موتور دار : [ قایق موتوری ].

جملاتی از کاربرد کلمه موتوری

طراحی آلفا ۲۴ اچ‌پی از نوع خودروهای موتور جلو-محور عقب بود و دارای موتوری با گنجایش ۴٫۰۸۲ سی‌سی بود که به صورت ۴ دنده دستی و حداکثر سرعت آن ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برآورد شده بود. از این خودرو تا سال ۱۹۱۳ بیش از ۲۰۰ دستگاه ساخته‌شد.
در اکتبر ۲۰۱۹, اداره وسایل نقلیهٔ موتوری اوهایو عکس گواهی‌نامهٔ رانندگی مردی اهل سینسیناتی را رد کرد و گفت که سیاست این نهاد به مردم اجازه می‌دهد از پوشش مذهبی در عکس‌های گواهی‌نامهٔ رانندگی استفاده کنند، به شرطی که در زندگی روزمره هم از آن استفاده کنند.
وی در سال ۲۰۰۹ میلادی لیسانس موسیقی را از کالج هنر ویکتوریا دریافت نمود، و تخصص او در بداهه‌های الکترو آکوستیک است. وی در سال ۲۰۱۰ از ملبورن استرالیا به بروکلین، نیویورک واقع در ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرد تا به گروه موسیقی راک به شیوه موتوری، آپاچی بیت بپیوندد.
سال ۱۸۸۶ به عنوان سال تولد خودروهای مدرن امروزی شناخته می‌شود. کارل بنز مخترع آلمانی در سال ۱۸۸۶ بنز پتنت-موتورواگن را عرضه نمود. از سال ۱۹۰۸ که فورد مدل تی توسط هنری فورد طراحی و ساخته شد، به‌سرعت کالسکه‌ها جای خود را به خودروهای موتوری دادند.
به طوری که موتوری که بتواند به اندازه دو اسب آب جمع کند، در یک زمان با هم کار می‌کند و می‌تواند ده یا دوازده اسب را برای انجام همان کار نگه دارد. سپس می‌گویم، ممکن است چنین موتوری به اندازه کافی بزرگ شود تا بتواند کار لازم در استخدام هشت، ده، پانزده یا بیست اسب را انجام دهد تا بتواند به‌طور مداوم نگهداری شود و برای انجام چنین کاری نگهداری شود …
مهدی نایبی، بنیان گذار و مدیرعامل الوپیک، اولین و بزرگترین اپلیکیشن درخواست پیک موتوری در تهران می باشد.
سپاه‌های پیاده‌نظام، موتوریزه، کوهستان و زرهی تحت امر یک سپهبد هر یک شامل دو تا پنج لشکر با حدود ۶۰ هزار نفر نیرو می‌شدند.
مهمترین صنایع ایتالیا شامل وسایل نقلیه موتوری، ماشین و ابزار آلات، مواد غذایی، مد و لباس، مواد شیمیایی و پلاستیکی، جنگ‌افزار و سرامیک هستند.