مهندسی هوافضا
معنی کلمه مهندسی هوافضا در دانشنامه عمومی
همچنین رشته مهندسی الکترونیک پرواز با امور الکترونیکی مهندسی هوافضا سر و کار دارد.
"مهندسی هوانوردی" اصطلاح اصلی برای این رشته بود. با پیشرفت فناوری پرواز و شامل وسایل نقلیه در فضای خارج از جو، اصطلاح گسترده تر «مهندسی هوافضا» مورد استفاده قرار گرفته است. مهندسی هوافضا، به ویژه شاخه فضانوردی، اغلب در زبان محاوره ای به عنوان "علم موشکی" نامیده می شود.
وسایل نقلیه هوایی تحت شرایط دشواری حاصل از تغییرات فشار جوی و درجه حرارت پرواز می کنند و نیروهای سازه ای متفاوتی بر اجزای آن ها وارد می شود. در نتیجه این وسایل نقلیه محصول فناوری ها و علوم مهندسی متنوعی شامل آیرودینامیک، پیشرانش، الکترونیک پرواز، علم مواد و آنالیز سازه ها هستند. مهندسی هوافضا آمیزه ای متقابل از این فناوری هاست و به دلیل پیچیدگی و تنوع موضوعات، هر یک از مهندسین هوافضا در یکی از زمینه ها متخصص می شوند.
مهندسی هوافضا یکی از پیشروترین زمینه های پژوهشی است و بودجه های کلان نظامی و غیرنظامی که صرف این رشته می شود زمینه های پیشرفت و جهش در دیگر رشته های دانش و مهندسی را فراهم ساخته است. این مهندسی دانشی راهبردی است که در آن از دانش های دیگر مانند مکانیک، متالورژی، علوم رایانه، مهندسی عمران و الکترونیک استفاده می شود.
منشاء مهندسی هوافضا را می توان به پیشگامان هوانوردی در اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم ردیابی کرد، اگرچه کار سر جورج کیلی از دهه آخر قرن هجدهم تا اواسط قرن نوزدهم بازمی گردد. یکی از مهم ترین افراد در تاریخ هوانوردی و یکی از پیشگامان مهندسی هوانوردی، کیلی به عنوان اولین فردی شناخته می شود که نیروهای بالابر و کشش را که بر هر وسیله نقلیه پرواز جوی تأثیر می گذارد، جدا کرد.
دانش اولیه مهندسی هوانوردی عمدتاً تجربی بود و برخی از مفاهیم و مهارت ها از شاخه های دیگر مهندسی وارد شده بود. برخی از عناصر کلیدی، مانند دینامیک سیالات، توسط دانشمندان قرن هجدهم درک شد.
در دسامبر ۱۹۰۳، برادران رایت اولین پرواز ثابت و کنترل شده یک هواپیمای نیرومند و سنگین تر از هوا را به مدت ۱۲ ثانیه انجام دادند. دهه ۱۹۱۰ شاهد توسعه مهندسی هوانوردی از طریق طراحی هواپیماهای نظامی جنگ جهانی اول بود.
معنی کلمه مهندسی هوافضا در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه مهندسی هوافضا
زیگلر مهندس پلی تکنیک و فارغ التحصیل مدرسهٔ "سوپآئرو" (مدرسهٔ ملی مهندسی هوافضا) و همچنین افسر نیروی هوایی و تست پایلت بود. او به همراه روژه بتی و فلیکس کراخت بنیانگذار ایرباس و نخستین رئیس آن بود. او نیروی محرکه ساخت ایرباس آ۳۰۰ب، هواپیمایی که درهای موفقیت جهانی را به روی ارباس باز نمود، بود.
مهندسی کشاورزی • مهندسی هوافضا • مهندسی پزشکی • مهندسی شیمی • مهندسی عمران
او فوق کارشناسی مهندسی هوافضا دارد و یهودی است و تا قبل از ازدواج با مادرش زندگی میکرد. بر خلاف شلدون، لئونارد و راج، او دکترا ندارد و به خاطر همین موضوع دوستانش به خصوص شلدون او را مسخره میکنند. او نیز در پاسخ میگوید که مدرک او از امآیتی است و به جای نظریهپردازیهای بیهوده، او در ناسا به مشارکت واقعی در دنیای علم میپردازد. او در انتهای فصل ۵ به فضا میرود. هاوارد خودش را یک زنباز توصیف میکند ولی بیشتر اوقات در این کار موفق نیست. در فصل ۵ با برنادت ازدواج میکند.
از سال ۲۰۱۶ دانشگاه فناوری دلفت ۱۶ دوره لیسانس ارائه میدهد. دانشجویان دانشگاه فناوری دلفت پس از سه سال مطالعه مدرک خود را دریافت میکنند. درس پروژه، آزمون مطالعات مقطع کارشناسی را نهایی میکند. همه برنامههای مقطع کارشناسی به زبان هلندی تدریس میشوند، به جز مهندسی هوافضا، برنامههای علوم کاربردی زمین، نانوبیولوژی و علوم کامپیوتر که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس میشوند و مهندسی برق که به صورت ترکیبی از هر دو تدریس میشود.