مهسا

مهسا

معنی کلمه مهسا در فرهنگ اسم ها

اسم: مهسا (دختر) (فارسی) (طبیعت، کهکشانی) (تلفظ: mahsā) (فارسی: مَهسا) (انگلیسی: mahsa)
معنی: مانند ماه، زیبارو، ( مه = ماه، سا ( پسوند شباهت ) )، مثل ماه، ( مه = ماه + سا ( پسوند شباهت ) )، زیبا

معنی کلمه مهسا در فرهنگستان زبان و ادب

{nebulosus} [علوم جَوّ] ابری به شکل پردۀ مه آلوده که عمدتاً همراه با ابرهای پرساپوشنی و پوشنی می آید

معنی کلمه مهسا در دانشنامه عمومی

مهسا (ابر). مهسا ابری به شکل پرده مه آلوده که عمدتاً همراه با ابرهای پرساپوشنی یا پوشنی می آید. این اسم مترادف "گیشا" در "ژاپنی"می باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه مهسا

در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۱ گروه بکدور هویت مأموران بازداشت‌کننده مهسا امینی را افشا کرد.
شوراهای صنفی دانشجویان کشور طی یک گزارش کوتاه نوشته‌است که با توجه به نزدیک شدن به سالروز کشته‌شدن «مهسا (ژینا) امینی»، علی‌رغم اعلام قبلی مبنی‌بر اینکه شروع ترم ۲۵ شهریور خواهد بود، اما در اغلب دانشگاه‌های بزرگ کشور، تاریخ آغاز کلاس‌ها حداقل یک هفته به تعویق افتاده‌است.
در مذاقش خون دل خوردن گوارا می شود بر سر خوان فلک هر کس که مهسان گشته است
ز مهسال و به‌مرد پرسش نیوش یکایک به گفتارشان دار گوش
جنبش دانشجویی ۱۴۰۱ ایران بخشی از جنبش دانشجویی ایران است که در جریان خیزش ۱۴۰۱ شروع و در راستای جنبش زن، زندگی، آزادی ادامه پیدا کرد. جنبش دانشجویی ایران در پی کشته‌شدن مهسا امینی و شروع اعتراضات سراسری، از ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ احیا شد. روش‌های این اعتراضات، راهپیمایی، تجمع، تحصن، خودداری از حضور در کلاس‌های درس و سر دادن شعارهای اعتراضی بود.
گاردین در گزارشی به تردیدهای افکار عمومی و امکان تکرار فاجعه ژینا (مهسا) امینی پرداخت. تلگراف، ای‌بی‌سی نیوز، بیلد، اشپیگل و ان‌تی‌وی رسانه‌های دیگری هستند که به این موضوع پرداختند.
استفاده از #مهسا_امینی در اعتراض به کشته‌شدن او رکورد استفاده از یک هشتگ در توییتر را شکست. تا ۲۴ مهر ۱۴۰۱ این هشتگ بیش از ۲۷۵ میلیون بار استفاده شد.
علی زارعی و مهسا میری در کتاب «هدایت شغلی فرزندان» موضوع هوش‌های چندگانه و استعداد، راهکارهای شناسایی استعداد در فرزندان، رابطه انتخاب شغل با هوش افراد، معرفی مشاغل مختلف با توجه به تیپ شخصیتی و استعداد افراد و نهایتاً مطالب مهمی در ارتباط با انتخاب رشته تحصیلی را بیان نموده‌اند.