مهراد

معنی کلمه مهراد در لغت نامه دهخدا

مهراد. [ م ِ ] ( اِخ ) با حسیس [ ظ: یا جشنس ] از مؤلفان دوره ساسانی است. کتابی به نام بزرگمهربن بختکان نوشته است و آغاز آن بدین مضمون بوده است : لم یتنازع الرأی متنازعان احدهما مخطی و الاَّخر مصیب. ( الفهرست ابن الندیم ).

معنی کلمه مهراد در فرهنگ فارسی

باحسیس از مولفان دوره ساسانی است کتابی به نام بزرگمهر بن بختکان نوشته است و آغاز آن بدین مضمون بوده است : لم یتنازع الرای متنازعان احد هما لخطی و الاخر مصیب .

معنی کلمه مهراد در فرهنگ اسم ها

اسم: مهراد (پسر) (فارسی) (تلفظ: meh rād) (فارسی: مِهراد) (انگلیسی: meh rad)
معنی: جوانمرد مِهتر و بزرگتر، بخشنده بزرگ، ( مِه = مِهتر، بزرگتر، راد = جوانمرد )، ( اَعلام ) از نویسندگان دوره ی ساسانی که کتابی به نام بزرگمهر ابن بختگان نوشته است، بزرگتر + راد = جوانمرد )، ( در اعلام ) از نویسندگان دوره ی ساسانی که کتابی به نام بزرگمهر بن بختگان نوشته است

معنی کلمه مهراد در ویکی واژه

مهراد (جمع مهراد‌ها)
بخشنده بزرگ
از مؤلفان دوره ٔ ساسانی است . کتابی به نام بزرگمهربن بختکان نوشته است و آغاز آن بدین مضمون بوده است : لم یتنازع الرأی متنازعان احدهما مخطی و الاَّخر مصیب . (الفهرست ابن الندیم )

جملاتی از کاربرد کلمه مهراد

در پی تشکیل پرونده برای آن‌ها در دادگاه انقلاب اراک در سال ۹۹، یوسف مهراد در اردبیل و صدرالله فاضلی زارع نیز به اتهام همکاری با او در یاسوج دستگیر شدند. حکم اعدام این دو نفر تیر ۱۴۰۰ در دیوان عالی کشور تأیید شده بود.
برف آخرین آلبوم فرهاد مهراد است، که توسط آونگ میوزیک در سال ۱۳۷۹ بر روری نوار کاست انتشار یافت. این آلبوم در سال ۱۳۸۱ بر روی لوح فشرده هم انتشار یافت؛ و در سال ۱۳۸۹ تحت حرکت باز انتشار آثار فرهاد مهراد، با عنوان "فرهاد ۱۵۹" باز انتشار یافت. همچنین این آلبوم در سایت بیبپ تونز، در سال ۱۳۹۱ عرضه شد. سپس بنا بر درخواست خانواده فرهاد مهراد انتشار این آلبوم غیرفعال شد.
شخصیت اصلی قصه، مهربانو است که هلیا امامی آن را بازی می‌کند و ماجرای اصلی دربارهٔ عشقی است که بین او و خسرو با بازی حسین یاری و همچنین مهراد با بازی رضا یزدانی وجود دارد.
این اثر توسط فرهاد مهراد نیز اجرا شده است.
در اسفند ۱۳۹۲ مهراد هیدن و تارا صلاحی آهنگی را به نام پس چی شد به نوید شاهسوندی اسکی‌باز و دوست صمیمی اعضای گروه زدبازی که بر اثر سانحه‌ای در پیست اسکی درگذشت، تقدیم کردند.
هر که از منبرش مهراد زر است از خدا و رسول بی خبر است
فرهاد مهراد برف را در آلبومی با همین نام اجرا کرده‌است.