منوی

منوی

معنی کلمه منوی در لغت نامه دهخدا

منوی. [ م َ ن َ وی ی ] ( ص نسبی ) منسوب به مناة که نام بتی است. ( ناظم الاطباء ). رجوع به مناة شود.
منوی. [ م َ ن َ وی ی / م َ ن َ ] ( ص نسبی ) منسوب به مانی. مانوی :
حدیث رقعه توزیع بر تو عرضه کنم
چنانکه عرضه کند دین به مانوی منوی.منوچهری ( دیوان چ دبیرسیاقی ص 127 ).
منوی. [ م َ ن َ وی ی / م َ ن َ ] ( ع ص نسبی ) منسوب به منی ، آب مرد.
- شریان منوی ؛ در مردان به بیضه ها متفرق شده ، در زنان به تخمدان و رحم و شیپورهای آن میرود... در مردان ، در کنار مجرای ناقل منی واقع و با آن و با اورده منویه بند بیضه را مشکل کرده از مجرای اربیه می گذرد... رجوع به جواهرالتشریح میرزا علی ص 385 و منی شود.
منوی. [ م َن ْ وی ی ] ( ع ص ) نیت کرده شده. ( غیاث ) ( آنندراج ). نیت شده. آهنگ کرده. در دل گرفته. ( یادداشت مرحوم دهخدا ). مَنویَة؛ قصدشده. رجوع به مدخل بعد شود.

معنی کلمه منوی در فرهنگ معین

(مَ ) [ ع . ] (اِمف . ) نیت کرده شده ، قصد شده .

معنی کلمه منوی در فرهنگ عمید

نیت شده، قصد شده.

معنی کلمه منوی در فرهنگ فارسی

نیت کرده شده، قصد شده
( اسم ) نیت کرده شده قصد شده .
منسوب به منی آب مرد

معنی کلمه منوی در دانشنامه عمومی

منوی (شهر). منوی ( شهر ) ( به انگلیسی: Manvi ) یک زیستگاه انسانی در هند است که در ناحیه رایچور واقع شده است.
منوی ۱۰ کیلومترمربع مساحت و ۳۷٬۶۱۳ نفر جمعیت دارد و ۳۶۱ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

معنی کلمه منوی در ویکی واژه

نیت کرده شده، قصد شده.

جملاتی از کاربرد کلمه منوی

تنها چند هفته باقی مانده به انتشار رسمی بازی، شخصی ناشناس طی یک اقدام، قسمت‌هایی اساسی از داستان بازی آخرین بازمانده از ما قسمت ۲ را در قالب ویدیوهایی با کیفیت در دسترس عموم کاربران فضای مجازی قرار داد. ویدیوهای جدید لو رفته، چند کات سین بازی، بخش‌هایی گسترده و دیده نشده از گیم پلی آن و منوی اصلی اثر را به نمایش می‌گذارد و شامل اسپویل‌های داستانی بزرگ و جدی هستند و سونی در تلاش است تا این ویدیوها را حذف کند.
طبقه چهارم توانگران و ارباب اموالند و اهل پندار و غرور اندر این بسیارند. گروهی مال بر مسجد و رباط و پل خرج همی کنند و بود که از حرام خرج کرده باشند و فریضه آن است که با خداوند دهند، اندر عمارت همی کنند تا معصیت زیادت شود و پندارند که کاری بکردند. و گروهی از حلال خرج کنند بر عمارت خیر، ولکن مقصود ایشان ریا باشد. اگر یک دینار خرج کند چنان خواهند که نام خویش بر خشت پخته ای بر آن جا نویسند. و اگر گویند منویس یا نامی دیگر بنویس که خدای تعالی خواهد دانست که این که کرده است، نتواند شنید و نشان این آن باشد که اندر قرابات و همسایگی وی کس باشد که به یک نان محتاج بود و درویشان باشند و آن بدیشان فاضلتر بود و نتواند که بر خشت پخته اندر پیشانی وی نتواند نوشت، «بناه الشیخ فلان اطال الله بقاء».
بس که نوشتی و نویساد از آنچ نیز چنین کس منویساد سود
هر قصه که آنرا بر خون دل نویسم آنرا بخوان که شاید آنرا جواب منویس
آمنویل ۱۰٫۴۶ کیلومترمربع مساحت و ۱۰٬۱۰۷ نفر جمعیت دارد و ۱۳۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
دگر ز عقل حکایت بعاشقان منویس برات عقل بدیوان عشق مجرا نیست
برای هر دو کاربرد ارتفاع سنج‌های دیجیتال کاربرد بیشتری دارند. ارتفاع سنج‌های دیجیتال دارای منوی برنامه بوده و اختلاف ارتفاع، ماگزیمم عددی یا طول زمان ویژگی‌های ارتفاع را نیز نشان می‌دهند.
منویس بر این و آن براتم بگذار طریق امتحانی
اگر این کنسول بدون قرار دادن سی دی روشن شود، یک صفحه با ستون‌های رنگی بر روی صفحه تلویزیون ظاهر خواهد شد که همزمان یک نت موسیقی را نیز می‌نوازد. پس از اتمام پخش نت موسیقی، کاربر می‌تواند با فشردن دکمه آبی روی جوی استیک وارد منوی انتخاب زبان شود. کاربر همچنین می‌تواند با زدن دکمه قرمز رنگ، وارد منویی شود که محتویات حافظه رام فلش[پانویس ۱۵] کنسول را ببیند. برخلاف بسیاری از کنسول‌ها، این منو اجازه حذف آیتم‌های خود را به کاربر نمی‌دهد، در عوض هنگام پر شدن فضای حافظه، محتویات جدید به‌طور اتوماتیک جایگزین محتویات قدیمی تر می‌شوند. این منو همچنین به کاربر این اجازه را می‌دهد که در صورت تمایل آیتم مورد نظر خود را قفل کند تا سیستم نتواند بر روی آن بازنویسی نماید.
چون نامه خویشتن بباید خواندن منویس کتابتی که نتوانی خواند
منویس بگفت خصم نامم بر حاشیهٔ کتاب نسیان
صبر از دلی چه خواهی کز هجر تو خرابست دانی که شرط نبود خط بر خراب منویس
منویس و مگوی سیف فرغانی کین قصه دگر بیان نمی‌خواهد
ترینکاس استاد مری تایلستون همنوی انسان‌شناسی فیزیکی در دانشگاه واشینگتن در سن‌لوئیس است.
در آی‌اواس ۷ عملکرد چند وظیفه‌ای به صورت کلی، همهٔ برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند و همه برنامه‌های موجود در اپ استور را می‌توان در منوی چندوظیفگی دید.
نیز منویس نامه های امید بیش مفرست رقعه های نیاز