منفور

معنی کلمه منفور در لغت نامه دهخدا

منفور. [ م َ ] ( ع ص ) مغلوب. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ). || دورگردیده. ( آنندراج ). || ترسیده. ( آنندراج ). || نفرت کرده شده و ناپسند و مکروه. ( ناظم الاطباء ). مورد نفرت واقعشده.
- منفور شدن ؛ نفرت کردن و کراهت داشتن. ( ناظم الاطباء ).
- || مورد نفرت واقع شده. ناپسند واقع شدن.

معنی کلمه منفور در فرهنگ معین

(مَ ) [ ع . ] (اِمف . ) ناپسند، مورد نفرت .

معنی کلمه منفور در فرهنگ عمید

۱. مورد نفرت، ناپسند.
۲. رمیده، دورشده.

معنی کلمه منفور در فرهنگ فارسی

موردنفرت، ناپسند، رمیده، دورشده
( اسم ) مورد نفرت واقع شده ناپسند دور شده جمع : منفورین .

معنی کلمه منفور در ویکی واژه

orribile
ناپسند، مورد نفرت.

جملاتی از کاربرد کلمه منفور

خصم انام و دشمن ملک منفور ملک و خیل انام
پیشینهٔ حاکمیت ایران بر بحرین مانند حاکمیت آرژانتین بر جزیره‌های فالکلند بود. البته با توجه به منفور بودن چهرهٔ بریتانیا در غرب آسیا از مصر تا پاکستان و بنگلادش حتی در صورت ورود ایران به بحرین شکست نظامی ایران از بریتانیا در بحرین هم، ایران علاوه بر کسب محبوبیت می‌توانست در مجمع‌های بین‌المللی و با کمک مخالفان انگلیس او را محکوم کند و حداقل همچنان ادعای حق حاکمیت خود بر بحرین را ادامه دهد.
بدسگال ملک و ملت بود از آن منفور شد بدسگالان را صدای مرگ او درگوش باد
صدا و سیمای جمهوری اسلامی، ویدئویی درباره مواضع ضد اسرائیلی کریستیانو رونالدو منتشر کرده و از قول او گفته «تماشاگران اسرائیلی منفورترین تماشاگران هستند و من پیراهنم رو با قاتل عوض نمی‌کنم.»
در طول زمان پندار شخصیت منفی از اسوراها در ریگ‌ودا تکامل یافته‌است. در متن‌های نخستین ریگ‌ودا ریاست پدیده‌های اخلاقی و اجتماعی به اسوراها نسبت داده شده‌است. به‌طور مثال در متون اولیه وارونا خدای آسمان و آریامن حامی ازدواج است. دیوها ریاست پدیده‌های طبیعی را برعهده دارند و ایندرا رهبری دیوها را عهده‌دار است اما با گذشت زمان در متون مذهبی هندوها جنبه‌های منفی اسوراها توسعه داده شده و از آنها شخصیتی منفور ساختند.
آماروسا در انتخابات ۲۰۱۶ مشاور ارشد و رئیسِ کمک رسانی به آفریقایی آمریکایی‌ها بود. هدفِ او ارتباط با جامعه‌ی آفریقایی آمریکایی و افزایش تعداد رأی دهنده‌های سیاه‌پوست برای دونالد ترامپ بود. آماروسا در افسار گسیخته به شرح اقدامات خود در انتخابات ۲۰۱۶، من جلمه حضور در مراسم زنان برایِ ترامپ در باشگاه ملی گلف، انتصاب استیو بنن به عنوان رئیس کمپین و اخراج پال منفورت می‌پردازد.
منفور به نزد پیر و برنا ملعون بر کافر و مسلمان
در ۳ فوریه ۲۰۱۱، آکسانا توانست رزا مندز را شکست دهد و ملکه جدید اف سی دبلیو شود. سپس به گروه منفور جدیدی پیوست که توسط جنرال منیجر اف سی دبلیو، مکسین تشکیل شده بود. در این گروه قهرمان سنگین وزن اف سی دبلیو لوکی کنون، قهرمان دیواز ای جی و دمین ساندو هم بودند. در ۷ آوریل آکسانا با شکست ای جی برای اولین بار با دخالت مکسین قهرمان دیواز شد. این پیروزی او را نبدیل به اولین دیوایی کرد که همزمان قهرمان دیواز و ملکه بود. در ۵ ژوئن نائومی او را برای قهرمانی دیواز به مبارزه کشاند ولی مکسین به نائومی حمله کرد و آکسانا باخت. سپس ای جی به کمک نائومی آمد.
نظرسنجی ۲۲ کشوری مرکز تحقیقات پیو که در ژوئن ۲۰۱۰ منتشر شد، مجدداً جنگ را در اکثر کشورها منفور می‌دانست. این نظرسنجی نشان داد که اکثریت یا کثرت‌ها در ۱۶ کشور از ۲۲ کشور خواهان خروج نیروهای نظامی «در اسرع وقت» هستند. یک کشور از ۲۲ کشور اکثریتی بود که از حفظ نیروها تا زمانی که وضعیت تثبیت شود (۵۷٪ در کنیا) حمایت می‌کرد.
در سال ۱۳۷۳ پس از درگذشت اراکی بار دیگر مسئلهٔ مرجعیت منتظری توسط عده‌ای از علمای حوزه عنوان گردید؛ پس از سخنرانی سیدعلی خامنه‌ای که در آن سخنرانی فردی را منفور و خائن نام برده بود که از سخن او منتظری برداشت شد. بعد از آن حملهٔ گروه‌های فشار به بیت منتظری صورت گرفت و فردای آن روز مورخه سوم دی ماه ۱۳۷۳ یورش مجدد به محل درس و شکستن تریبون و لوازم حسینیه و تهدید شاگردان انجام شد.
«سائورون» کلمه‌ای کوئنیایی است به معنی «منفور». در زبان سینداری به او «گورتائور» می‌گفتند و همچنین با نام «نکرومنسر» یا «ترس پلید» یاد می‌کردند او را همچنین «دشمن بی‌نام» می‌خواندند. دونه‌داین او را «سائورون فریب‌دهنده» می‌نامیدند چرا که نقش او در ویرانی نومه‌نور و اره‌گیون را دیده بودند. معمول‌ترین نام‌های او، «ارباب موردور» و «ارباب حلقه‌ها» دفعات کمی در کتاب استفاده شده‌اند.
رندی اورتون پس از این حرکت به چهره هیل (منفور) تبدیل شد.
در یک نظرسنجی مؤسسه گالوپ در سال ۲۰۰۸، آمریکاییان در حالیکه کانادا و ژاپن را دوستانه‌ترین کشورها ابراز داشتند، کشورهای مسلمان، و به ویژه ایران و فلسطینیان را منفورترین کشورهای دنیا شناسایی کردند. و این تنها نشان از خلأ حضور مسلمانان در دستگاه‌های تبلیغاتی آمریکا را دارد.