منطقه بی‌طرف

منطقه بی‌طرف

معنی کلمه منطقه بی‌طرف در دانشنامه عمومی

منطقه بی طرف ( انگلیسی: No man's land ) سرزمین اشغال نشده یا تحت مناقشه بین طرف ها درگیر سرزمینی است که به دلیل ترس یا مشخص نبودن وضعیت رها شده است.
در دوران مدرن معمولاً مرتبط با جنگ جهانی اول به صورت منطقه زمینی بین دو سامانه سنگر دشمن توصیف می شود، زیرا هیچ یک از طرفها از ترس حمله به دشمن در این روند، مایل به عبور و تصرف نبودند. این اصطلاح همچنین برای اشاره به ابهام، ناحیه ای غیرعادی یا نامشخص در رابطه با یک کاربرد، وضعیت، یا حوزه قضایی استفاده می شود.

معنی کلمه منطقه بی‌طرف در ویکی واژه

منطقه‌ای که میان دو کشور، در نتیجۀ عدم توافق بر سر تعیین حدود مرز میان آنها، به وجود می‌آید و حاکمیت آن اشتراکی است.

جملاتی از کاربرد کلمه منطقه بی‌طرف

تجربه او از جنگ به عنوان الهام بخش نوه‌اش، سم مندز در ساخت فیلم ۱۹۱۷ خود در سال ۲۰۱۹ بود. در واقع، سم مندز توضیح می‌دهد که مانند مأموریت سربازان خیالی در سال ۱۹۱۷، آلفرد مندز نیز پیام‌هایی را از طریق قلمرو خطرناک منطقه بی‌طرف و این واقعیت که او تنها ۵ فوت ۴ اینچ (۱۶۳ سانتیمتر) داشت، منتقل کرد. قد او را قادر می ساخت تا از تشخیص آسان جلوگیری کند زیرا غبار زمستانی که قلمرو را پوشانده بود اغلب ۶ فوت (۱۸۰ سانتیمتر) ارتفاع داشت. سم مندز همچنین توضیح داد که چگونه پدربزرگش آلفرد در مورد تجربیات دوران جنگ خود تا زمانی که در دهه ۷۰ زندگی خود بود صحبت نکرد. یکی از بقایای تجربه او در جنگ خندق غرق در گل، عادت همیشگی او به شستن مداوم دستانش برای چند دقیقه در یک زمان بود.