منتشره

معنی کلمه منتشره در لغت نامه دهخدا

منتشره. [ م ُ ت َ ش ِ رَ ] ( ع ص ) تأنیث منتشر. رجوع به منتشر شود. || ( اصطلاح منطق ) قضیه ای است که مرکب از منتشره مطلقه و لادوام ذاتی باشد. که آن لادوام اشارت به قضیه مطلقه عامه باشد، مثال : «کل انسان متنفس وقتاً ما»؛ ای لا شی من الانسان بمتنفس بالفعل. ( از فرهنگ علوم عقلی سجادی ). رجوع به ترکیب بعد شود.
- منتشره مطلقه ؛ قضیه منتشره مطلقه قضیه ای است که حکم در آن به ضرورت ثبوت محمول برای موضوع یا سلب او از آن در وقت غیرمعین از اوقات وجود موضوع باشد، مثال : کل انسان متنفس وقتاً ما و لا شی من الانسان بمتنفس وقتاً ما. ( از فرهنگ علوم عقلی سجادی ). رجوع به کشاف اصطلاحات الفنون شود.

معنی کلمه منتشره در فرهنگ فارسی

( اسم ) مونث منتشر

معنی کلمه منتشره در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] منتشره، عبارت است از قضیه ای که ضرورت محمول برای موضوع در وقت غیرمعینی از اوقات وجود موضوع ثابت است با قید اینکه حکم دائمی نیست.
قضیه منتشره، از اقسام قضایای موجهه مرکبه است و قضیه ای است که در آن به ضرورت ثبوت محمول برای موضوع یا سلب آن از موضوع در وقت نامعینی حکم شده است مانند: هر انسانی به طور ضرورت در زمان غیر معینی نفس می کشد نه همیشه و معنای نه همیشه آن است که هر انسانی در یک وقتی نفس نمی کشد.
اقسام قضیه منتشره
قضیه منتشره، مرکب است از منتشره مطلقه و مطلقه عامه که منتشره مطلقه به قید "لا دوام ذاتی" مقید شده است. در متون منطقی (به زبان عربی) به دو قضیه وقتیه و منتشره، "وقتیتان" (دو قضیه وقتیه) اطلاق می شود.
مستندات مقاله
در تنظیم این مقاله از منابع ذیل استفاده شده است: • گرامی، محمدعلی، منطق مقارن.• فرصت شیرازی، میرزا محمد، اشکال المیزان.• علامه حلی، حسن بن یوسف، الجوهر النضید.• مجتهد خراسانی (شهابی)، محمود، رهبر خرد.• تفتازانی، عبدالله بن شهاب الدین، الحاشیة علی تهذیب المنطق.• قطب الدین رازی، محمد بن محمد، تحریر القواعد المنطقیه فی شرح رسالة الشمسیه.• مشکوةالدینی، عبدالمحسن، منطق نوین مشتمل بر اللمعات المشرقیه فی الفنون المنطقیه.

جملاتی از کاربرد کلمه منتشره

اسلکور اولین توزیع لینوکس می‌باشد که به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌است. هرچند بدون هزینه بودن یک سرور اسلکور در سایه نبود پشتیبانی متمرکز قرار می‌گیرد و نیز عدم تغییر برنامه‌های منتشره نیاز به دانشی بیشتر و توانایی گسترده‌تر را ملزوم استفاده از لینوکس اسلکور می‌دارد، لیکن سادگی و پایداری ان را شاید بتوان دلیل محبوبیت سرورهای اسلکور دانست. با توجه گستردگی فضای لینوکس و نبود ابزارهای اندازه‌گیری، نمی‌توان سنجشی دقیق برای میزان محبوبیت یا استفاده از یک توزیع لینوکس ارائه داد، اما بعضی تلاش‌های گوناگون در این ذیل از محبوبیت قابل توجه‌ای در میان قشری از کاربران لینوکس برخوردار است.
ابرار ورزشی یکی از روزنامه‌های منتشره در ایران است.
تعدادی از مجلات و پایگاه‌ها دسترسی به اصطلاحات نمایه را که به وسیله نویسندگان مقالات منتشره یا بیان شده ساخته شده‌است را فراهم می‌کنند. خصوصیت نسبی نمایه ساز اصطلاحات نمایه را فراهم کرد و نویسنده اصطلاحات نمایه که علاقه‌مند به تحقیق در بازیابی اطلاعات است فراهم کرد. کیفیت هر دو نوع واژه‌های نمایه به فراهم‌کننده وابسته است. نویسندگان کلی مشکلات فراهم کردن اصطلاحات نمایه که مشخص می‌کند وابستگی خود را به دیگر اسناد در پایگاه را دارند. کلیدواژه‌های نویسنده یک بخش تمام و کمال از ادبیات هستند.
۱۳ اسفند ۱۳۹۳: سازمان جنگل‌ها اخبار منتشره پیرامون بازداشت معاون این سازمان که در دولت احمدی‌نژاد منصوب گردیده بود به اتهام فساد و فروش غیرمجاز اراضی منابع طبیعی را تأیید کرد.
اسمیتسونیان نام مجله‌ای رسمی است که توسط مؤسسه اسمیتسونین در واشینگتن دی سی منتشر می‌شود. اولین شمارهٔ منتشرهٔ آن در سال ۱۹۷۰ بوده‌است. این مجله به صورت ماهنامه پخش می‌شود.
طبق اطلاعات منتشره، هم‌اکنون فقط چهار کشور روسیه، هند، چین و ایران دارای این موشک هستند. برخی منابع خبری نیز، ویتنام را کشور پنجمی می‌دانند که به این موشک مجهز است.
هم سکه طلا و هم شمش طلا به‌طور گسترده‌ای در بازارهای کاملاً نقدی داد و ستد می‌شوند، و بنابراین هنوز به عنوان اندوخته شخصی ثروت محسوب می‌شود. همچنین بعضی از پول‌های خصوصی منتشره همچون ارز دیجیتال طلا، دارای پشتوانه ذخایر طلا می‌باشند. در عمل، دارنده چنین پول‌هایی بیشتر از طلا و کمتر از پول بدون پشتوانه خود استفاده نموده، و چکهایی را به حساب خود می‌کشند.
نوید افکاری نیز در فایل صوتی منتشره توضیح می‌دهد که پزشکی قانونی او و برادرانش را معاینه کرده، عکس گرفته و «هر جایی که [بر اثر شکنجه] آسیب دیده بود، ۱۰ الی ۱۵ جا را نوشتند». نوید افکاری همچنین به خادم‌الحسینی، رئیس گارد زندان عادل آباد شیراز، به عنوان فردی اشاره می‌کند که همراه با چند سرباز او را کتک زده‌اند. برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور نیز به نقل از شاهدان عینی نوشته‌اند که هنگام دفن نوید افکاری، فقط موفق شده‌اند صورت او را ببینند و علاوه بر نشانه ضرب و جرح روی صورت نوید افکاری، بینی او هم «شکسته بود».
نخستین گام‌های در مسیر این مطالعات توانست مسیری را برای دانشنامه‌ها، درس‌نامه‌ها و آثار منتشرهٔ مفیدی از برای درک و دریافت محتوای آثار هنری هموار کند.
اشعار منتشره در این کتاب، مربوط زمانی است که هژار عضو جمعیت ژ-کاف (احیای کرد) بوده‌است. این کتاب زبان‌های آذری، ارمنی و بخشی از آن به زبان روسی ترجمه شده‌است.