ملاقات کردن

معنی کلمه ملاقات کردن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) روبرو شدن با کسی دیدار کردن کسی را : [ ناصرالدین شاه اگر هر روز خواهر زن خودش را ملاقات نمیکرد ناخوش میشد ... ] ( دهخدا . چرند و پرند . ۱۳٠ )

معنی کلمه ملاقات کردن در ویکی واژه

incontrare
visitare
گوش دادن

جملاتی از کاربرد کلمه ملاقات کردن

در طول جنگ کامو به یک گروه مقاومت فرانسوی به نام کمبت پیوست که یک روزنامهٔ زیرزمینی نیز با همین نام منتشر می‌کرد. آلبر کامو در این گروه با نام مستعار بوشار علیه نازیسم مبارزه می‌کرد. او در سال ۱۹۴۳ سردبیر نشریهٔ کمبت شد و در همین سال کامو و سارتر نخستین بار در آخرین تمرین نمایش مگس‌ها به کارگردانی سارتر همدیگر را ملاقات کردند.
او در پاریس با دوست نزدیک خود که راوی داستان هاست و نامش مشخص نیست، زندگی می‌کند. آن دو برای اولین بار، به‌طور تصادفی در حالی که هر دو برای یافتن کتابی بسیار جالب و در عین حال بسیار کمیاب در کتابخانه جستجو می‌کردند، با هم ملاقات کردند. سپس هر دو به یک خانهٔ کوچک قدیمی نیمه خرابه ای واقع در محلهٔ دور افتادهٔ سن ژرمن نقل مکان کردند.
کلهر و بروکلین رایدر ابتدا زیر عنوان پروژه راه ابریشم یکدیگر را ملاقات کردند و سپس تصمیم بر ایجاد آلبومی گرفتند که در آن پیچیدگی‌های موسیقی سنتی ایرانی با ساده‌گرایی (مینیمالیسم) مدرن تلفیق شده باشد.
در ۱۵ ژانویه، وازگن مانوکیان و دیگر چهره‌های مخالف با مردم در گیموری ملاقات کردند، در ۱۶ ژانویه رهبران مخالف با مردم در وانادزور ملاقات کردند.
سالای با تیم فلانری ازدواج کرده‌است. آنها زمانی که فلانری در سال ۱۹۹۴ به سفر تحقیقاتی‌اش به کالدونیای جدید می‌رفت، یکدیگر را ملاقات کردند. در طول این سفر آنها جانوران فسیلی پلیستوسن را از چندین مکان از جمله غار کلانگور جمع‌آوری کردند.
هنگامی که در ییل بود، لارنس با مری کیمبرلی (مولی) بلومر، بزرگ‌ترین چهار دختر جورج بلومر، رئیس دانشکده پزشکی ییل ملاقات کرد. آنها اولین بار در سال ۱۹۲۶ ملاقات کردند و در سال ۱۹۳۱ نامزد کردند، و در ۱۴ مه ۱۹۳۲ در کلیسای ترینیتی در گرین در نیوهیون، کانکتیکات ازدواج کردند. آنها شش فرزند داشتند: اریک، مارگارت، مری، رابرت، باربارا و سوزان. لارنس پسرش را رابرت به نام فیزیکدان نظری رابرت اوپنهایمر، نزدیکترین دوست او در برکلی نامگذاری کرد. در سال ۱۹۴۱، السی خواهر مولی با ادوین مک میلان ازدواج کرد، که در سال ۱۹۵۱ جایزه نوبل شیمی را دریافت کرد.
در ۱۳ دسامبر۲۰۰۶ بوش و معاون رئیس‌جمهور دیک چنی با اعضای ستاد مشترک ارتش به مدت «بیش از یک ساعت» ملاقات کردند و در مورد گزینه‌های مختلف نظامی برای عراق بحث کردند. در حالی که «هیچ پیشنهاد دراماتیکی» ارائه نشد، «ارزیابی عملی از آنچه که ارتش می‌تواند و نمی‌تواند انجام دهد» ارائه شد.
شش ماه پس از آغاز تمرین‌ها، گروه کیهان‌نوردان برای نخستین بار با سرگئی کارالیوف، پدر برنامه فضایی شوروی، ملقب به «طراح ارشد» ملاقات کردند. در این ملاقات و دیدارهای بعدی، کارالیوف بخشی از برنامه‌هایی را که برای سفر فضایی انسان در سر داشت برای آن‌ها توضیح داد. وی گفت که مأموریت‌های آینده ایجاب می‌کند فضانوردان فنون راهپیمایی و انجام کار در فضا را فراگیرند. سپس از لئونوف خواست که طراحی فضاپیمای جدید واسخود و نحوه کار محفظه هوایی آن را از نزدیک بررسی کند و نتایج کار را به وی اطلاع دهد.
الیو برن و ویلیام مارستون در ال ۱۹۲۵ در حالی یکدیگر را ملاقات کردند که الیو دانشجوی سال سوم دانشگاه تافتس بود. ویلیام استاد روان‌شناسی او بود و خیلی زود دستیار تحقیقات او شد. حتی الیو او را به انجمن خواهریش برد تا بتواند تحقیقاتش را انجام دهد.
دو روز پس از کودتا نیز کاشانی و زاهدی با یک‌دیگر در منزل آقای مقدم در دزاشیب ملاقات کردند. این ملاقات‌ها تا مدتی ادامه داشت. جریان دیدارهای ۳۱ شهریور، ۱۸ مهر، ۲ آبان و ۲۳ آذر سال ۱۳۳۲ در مطبوعات آن دوره درج گشته‌اند.