مقطع زمانی

معنی کلمه مقطع زمانی در فرهنگستان زبان و ادب

{time section} [ژئوفیزیک] مقطع لرزه ای که مقیاس قائم آن زمانِ رسید است

معنی کلمه مقطع زمانی در ویکی واژه

مقطع لرزه‏ای که مقیاس قائم آن زمانِ رسید است.

جملاتی از کاربرد کلمه مقطع زمانی

این فیلم به موضوع طلب یازده تن طلای ایران از شوروی می‌پردازد که قرار بود توسط شوروی بابت بدهی از جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است. این فیلم یک درام تاریخی دربارهٔ وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می‌شود.
داده‌ها و مشاهدات متغیرهای موجود در یک مدل معمولاً در سه نوع مختلف می‌تواند وجود داشته باشد: داده‌های سری زمانی، داده‌های مقطع زمانی و داده‌های تلفیقی
پس از آن‌که نیلوفر اردلان به دلیل مخالفت همسرش نتوانست تیم ملی فوتسال زنان ایران در راه مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ مالزی همراهی کند، او به دنبال خداحافظی از میدان‌ها و ورود به عرصه مربیگری بود؛ در آن مقطع زمانی، ورود دستگاه‌های مختلف و حمایت از اردلان و رفع مشکل او برای سفر به جام جهانی کوچک گواتمالا در سال ۲۰۱۷، سبب شد تا موقتاً از تصمیم خداحافظی خود منصرف شود اما سرانجام در اواخر سال ۱۳۹۶ او تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال و فوتسال گرفت و فعالیت خود را در عرصه مربیگری آغاز کرد.
وی از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۶ رئیس‌جمهور برزیل، از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۲ فرماندار مینا ژرایس، از سال ۱۹۰۹ تا ۱۹۵۵ در چهار مقطع زمانی عضو مجلس نمایندگان برزیل و از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۰ عضو مجلس سنا برزیل بوده‌است.
فیلم شامل فیلمنامه‌ای است که از ۶ داستان مجزا در ۶ مقطع زمانی متفاوت نوشته شده‌است.
مفهوم «تیم‌های ملی» منتخب توسط کمیته‌های ملی المپیک در این مقطع زمانی وجود نداشت.