مقدار بی

معنی کلمه مقدار بی در فرهنگستان زبان و ادب

{b value} [ژئوفیزیک] شیب خطی که به داده های فراوانی بزرگی زمین لرزه ها برازش شده است

معنی کلمه مقدار بی در ویکی واژه

شیب خطی که به داده‌های فراوانی ـ بزرگی زمین‌لرزه‌ها برازش شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه مقدار بی

بدان که هر کس که آب نیابد یا آن مقدار بیش ندارد که وی با رفیقان بخورد یا بر راه دده ای باشد یا کسی از وی بیم بود یا آب ملک دیگری بود و به وی نفروشد الا به زیادت قیمت وی یا جراحتی دارد یا بیماری دارد که اگر آب برسد هلاک شود یا بیم درازگشتن بیماری بود، باید که صبر کند تا وقت نماز درآید، آنگاه جایی که خاک پاک باشد طلب کند، پس دو دست بر وی زند چنان که گرد برخیزد و انگشتان به هم بازنهد و نیت استباحت نماز کند و جمله روی به دو دست مسح کند و تکلف آن نکند که خاک به میان مویها رسد، پس انگشتری بیرون کند پس دیگر باره دو دست بر خاک زند، پس انگشتها از یکدیگر گشاده دارد، پس پشت انگشتها راست بر شکم انگشتهای چپ نهد.
جمله را یک رنگ و یک مقدار بین مار مهره بین نه مهره ماربین
با توجه به کمبودهای مدل ب، شرکت یونکرس یو ۸۷دی (معروف به ‘’دورا’’) را با موتور یومو ۲۱۱یوت، بدنه اصلاح‌شده و ظرفیت سوخت بیشتر طراحی کرد. این مدل می‌توانست مقدار بیشتری بمب حمل کند و برد بیشتری داشت.
رومی‌ها از یک سیستم کشاورزی دو مزرعه ای استفاده می‌کردند، اما از قرن هشتم میلادی به بعد، سیستم کشاورزی سه مزرعه ای رایج تر گردید. یک مزرعه با محصولات زمستانی، دومین مزرعه با محصول بهاری و سومین مزرعه خالی گذاشته می‌شد. خالی گذاشتن یک مزرعه این امکان را فراهم می‌کرد که مقدار بیشتری از محصول بهاره یعنی جو کشت شود که به عنوان تغذیه برای اسب‌ها به کار می‌رفت.
آزمایش در فواصل زمانی ۵۰۰۰دور انجام می‌شود. هرچه تعداد سایش (‌واحد مارتیندل‌) مقدار بیشتری داشته باشد، مقاومت منسوج نسبت به سایش بیشتر خواهد بود.
همچنین تولید محصولات زراعی و باغی استان نیز بیش از پنج میلیون و ۹۰۲ هزار تن است که از این مقدار بیش از چهار میلیون و ۸۲۸ هزار تن محصولات زراعی و حدود یک میلیون و ۷۳ هزار تن محصولات باغی است
از همه شاهان و سالاران ترا مقدار بیش زانکه زر و سیم را نزدیک مقدار نیست
با دکانتر روغنی ۳ مرحله‌ای بخشی از پلی فنول روغنی شسته می‌شود به خاطر اینکه مقدار بالای آب افزودنی (در مقایسه با روش سنتی)، مقدار بیشتری از آب گیاهی را تولید می‌کند که نیازمند تصفیه است.
داری گمان که درد به درمان نمی‌رسد معلوم می‌شود که چه مقدار بی‌غمی
مقدار بیکاری در یک اقتصاد توسط نرخ بیکاری اندازه‌گیری می‌شود. نرخ بیکاری درصد کارگران بدون کار نسبت به کل نیروی کار است. نرخ بیکاری در نیروی کار شامل افرادی می‌شود که تمایل به پیدا کردن شغل دارند. افرادی که بازنشسته‌اند، افراد تحت آموزش یا افرادی که از پیدا کردن شغل به‌علت کمبود شغل ناامید شده‌اند در زمره افراد بیکار قرار نمی‌گیرند.
گفته میشود که هر چقدر فرد کم سن‌تر و جوان‌تر باشد مقدار بیشتری از این ماده ترشح میشود و این ماده ابتدا در نوزادان بیشتر است و با افزایش سن کم میشود.
اگر این را به پیشت هست مقدار بیامرزش که با من کرد این کار
یارب این مقدار بیتاب سجود کیستم می‌چکد عمریست چول شمعم ز چشم تر جبین