معصومیت

معنی کلمه معصومیت در لغت نامه دهخدا

معصومیت. [ م َ می ی َ ] ( ع مص جعلی ، اِمص ) بیگناهی. ( ناظم الاطباء ). معصومی. معصوم بودن. و رجوع به معصوم شود. || کودکی و طفولیت. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه معصومیت در فرهنگ معین

(مَ یَ ) [ ازع . ] (مص جع . ) معصوم بودن .

معنی کلمه معصومیت در فرهنگ عمید

۱. معصوم بودن.
۲. کودکی.
۳. بی گناهی.

معنی کلمه معصومیت در فرهنگ فارسی

۱ - معصوم بودن معصومی . ۲- مظلومی مظلومیت : به بچه سالی و معصومیت ظاهریش نگاه نکن ....

معنی کلمه معصومیت در ویکی واژه

معصوم بودن.

جملاتی از کاربرد کلمه معصومیت

به طور سنتی، داستان‌های کلاس اِس بر پیوندهای عاطفی قوی بین یک کلاس برتر و یک کلاس مبتدی، یا در موارد نادر، بین دانش آموز و معلمش تمرکز می‌کنند. مدارس خصوصی دخترانه یک محیط معمول برای داستان‌های کلاس اِس هستند که به‌عنوان یک دنیای همجنس‌گرایی مختص زنان به تصویر کشیده می‌شود. آثار در این سبک به شدت بر زیبایی و معصومیت قهرمانانشان تمرکز دارند، موضوعی که در یوری تکرار می شود. منتقدان به طور متناوب کلاس اِس را به عنوان یک سبک متمایز از یوری در نظر گرفته اند، به عنوان یک «پروتو-یوری»، و جزء یوری.
بعد از دریافت جایزه نوبل ادبیات رمانی با عنوان موزه معصومیت نوشت که به موضوع عشق‌های ممنوعه در کشورهای اسلامی و خصوصاً کشورهای خاورمیانه می‌پردازد. اما ماجراهای این رمان نیز مانند اغلب رمان‌های پاموک در شهر استانبول می‌گذرد. پاموک در گفتگویی مفصل با علیرضا غلامی که در سال ۱۳۸۹ در مجله نافه منتشر شد نسبت به عدم انتشار نسخه کامل این رمان در ایران ابراز تأسف نموده بود. رمان موزه معصومیت سرانجام سال ۱۳۹۴ با حذف بخش‌های فراوانی از آن در ایران منتشر شد.