معروفیت

معنی کلمه معروفیت در لغت نامه دهخدا

معروفیت. [ م َ فی ی َ ] ( ع مص جعلی ، اِمص ) معروف بودن. شهرت. اشتهار. ( از یادداشت به خط مرحوم دهخدا ).

معنی کلمه معروفیت در فرهنگ فارسی

معروف بودن شهرت

جملاتی از کاربرد کلمه معروفیت

در سال ۱۹۶۹ اسکانیا برای بار دوم با شرکت بزرگ سوئدی گروه ساب ادغام شد و به این ترتیب ساب-اسکانیا راه‌اندازی شد. اما معروفیت و محبوبیت نام تجاری اسکانیا باعث شد که مدیریت مجموعه ادغام شده تصمیم به عرضه محصولات تولیدی با برند اسکانیا بگیرد.
یکی دیگر از انیماتورهای با ذوق استاپ موشن ویلیس اوبرین نام دارد. کار او در دنیای گمشده (۱۹۲۵) کاملاً شناخته شده‌است اما عمدهٔ معروفیت او به خاطر کینگ کونگ می‌باشد.
آشپزی محلی بولی معروفیت دارد و هرساله مسابقهٔ آشپزی در ناحیهٔ مِنگِن این استان برگزار می‌شود. همچنین دریاچهٔ آبانت از نقاط دیدنی این استان است.
معروفیت او بیشتر به دلیل نوشتنِ زندگی‌نامهٔ لودویگ فان بتهوون، آهنگساز بزرگ، است.
اولین گروه‌های موسیقی در ارمنستان غربی، در قرن نوزدهم میلادی، به دست «کاراپت پاپازیان»، رهبر ارکستر، آهنگساز و ترانه‌سرای معروف ارمنی، تشکیل شد. پاپازیان تحصیلات خود را در ایتالیا گذرانده و آمادگی و مهارت کافی را برای رهبری ارکستر سمفونیک و ارکسترهای مجلسی کسب کرده بود. او اولین گروه‌های موسیقی، مخصوصاً، موسیقی تئاتر و نمایشنامه‌های موزیکال را در ارمنستان غربی پایه نهاد. پاپازیان رفته رفته به چنان معروفیتی دست یافت که کشورهای مختلف اروپایی از او برای رهبری ارکسترهای بزرگ دعوت به همکاری می‌کردند.
الهه رضایی در سال ۱۳۵۸ و هنگامی که ۱۵ ساله بود، برای اجرا در برنامه کودک پذیرفته شد و فعالیت خود را آغاز کرد. در تیر همین سال بود که اولین اجرای خود را مقابل دوربین انجام داد. او در دهه شصت خورشیدی به عنوان مجری برنامه کودکان توانست به اوج معروفیت خود در تلویزیون برسد. وی در سال ۱۳۷۸ اجرای برنامه کودک را کنار گذاشت. پس از آن در برخی برنامه‌های بزرگسالان به عنوان مجری به فعالیت پرداخت. وی پس از گذشت سال‌ها، در سال ۱۳۸۹، در برنامه‌ای تحت عنوان «بچه‌های دیروز»، که کارتون‌ها و برنامه‌های قدیمی را به منظور تجدید خاطره پخش می‌کرد، به اجرای برنامه پرداخت.
در قرن نوزدهم و بیستم لئوپاردی و کاردوچی ظهور کردند و با خلق آثار پر ارزش ادبی خود شهرت و معروفیت فراوان در سراسر ایتالیا کسب کردند حتی کاردوجی به دریافت جایزه ادبی نوبلتوفیق یافت و برای اولین بار ایتالیا را صاحب این افتخار ساخت.
ادریان دوران کودکی و نوجوانی خود را در پنسیلوانیا گذراند و به فوتبال آمریکایی روی آورد. اما تصادف شدید او را به مدت چند ماه بر روی صندلی چرخدار نشاند و از دنیای ورزش دور کرد. وی سپس به بازیگری روی آورد. اولین نقشش را در فیلم تاپ گان با حضور تام کروز بازی کرد و با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی پروفیت به معروفیت رسید. معروف‌ترین کار بازیگری وی، بازی در نقش نیتن پترلی در مجموعهٔ تلویزیونی پربینندهٔ قهرمان‌ها بوده‌است. در سریال قهرمانان، نیتن پترلی سناتور ایالت نیویورک است و دارای «قدرت پرواز» است.