مطمئناً

معنی کلمه مطمئناً در لغت نامه دهخدا

( مطمئناً ) مطمئناً.[ م ُ م َ ءِن نَن ْ ] ( ع ق ) بدون تردید. بااطمینان.

معنی کلمه مطمئناً در فرهنگ معین

( مطمئناً ) (مُ مَ ئِ نَنú ) [ ع . ] (ق . ) ۱ - بدون شک ، بدون تردید. ۲ - با اطمینان خاطر.

معنی کلمه مطمئناً در فرهنگ فارسی

بدون تردید با اطمینان

معنی کلمه مطمئناً در ویکی واژه

بدون شک، بدون تردید.
با اطمینان خاطر.

جملاتی از کاربرد کلمه مطمئناً

دوره‌های تابستانی آکادمی در ماه ژوئیه (حقوق بین‌الملل عمومی) و اوت (حقوق بین‌الملل خصوصی) برگزار می‌شود. هر جلسه سه هفته طول می‌کشد. آکادمی یک دانشگاه نیست: دارای کادر آموزشی دائمی نیست، اما هیئت علمی آن، آزادانه از دانشگاهیان، دست‌اندرکاران، دیپلمات‌ها و سایر شخصیت‌های سراسر دنیا که آنها را واجد شرایط برای ارائه دوره‌ها می‌نامد، فرا می‌خواند. این دوره‌ها در قالب یک سری سخنرانی، در مورد موضوعات عمومی یا ویژه ارائه می‌شود. در اصل، دوره‌ها سپس در دوره‌های گردآوری شده آکادمی حقوق بین‌الملل منتشر می‌شود، که هم‌اکنون بیش از ۳۶۰ جلد کتاب اجرا می‌شود و مطمئناً از مهمترین انتشارات دائرةالمعارف در مورد حقوق بین‌الملل خصوصی و عمومی است.
علم: هرچه انسان علم و دانش بیشتری داشته باشد، انسانیت بیشتری نیز دارد؟ و هر چقدر فاقد علم و دانش باشد، فاقد انسانیت است؟ بنابراین یک دانش آموز کلاس اولی از انسان دیگری که هنوز به مدرسه نرفته‌است انسان‌تر است. یک دانش آموز کلاس دومی از یک کلاس اولی انسان‌تر است؟ دانش البته برای انسانیت شرط است. آگاهی و دانا بودن نسبت به جهان، خود و جامعه را نمی‌توان انکار کرد، اما مطمئناً کافی نیست.
عدد پی مطمئناً با همین روند تصادفی ادامه پیدا می‌کند به طوری که در ۶ میلیارد رقم اعشار ابتدایی عدد پی، هرکدام از ارقام ۰ تا ۹ ششصد میلیون بار تکرار می‌شوند.
او چهره زیبایی دارد و با استعداد خارق‌العاده اش در بازیگری مطمئناً در سال‌های آینده شاهد پیشرفت چشمگیر او خواهیم بود