مطلقاً

معنی کلمه مطلقاً در لغت نامه دهخدا

مطلقا. [ م ُ ل َ ] ( ع ق ) مطلقاً. ( ناظم الاطباء ) :
شوم نیست در سایه هست مطلق
که در نیستی مطلقا میگریزم.خاقانی.و رجوع به ماده ٔبعد شود.
( مطلقاً ) مطلقاً. [ م ُ ل َ قَن ْ ] ( ع ق ) مطلقا. کاملاً و تماماً و جمیعاً و بالکلیه و سراسر. ( ناظم الاطباء ). بی قید. بی شرط. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ).بطور مؤکد و قطعی : چون مطلقاً فرموده بودند که به علت قبالات کهنه سی ساله دعوی نشنوند. ( تاریخ غازانی ص 242 ). صلاح در آن است که مطلقاً طلاء جائززنند چنانکه به ورق توان زد. ( تاریخ غازانی ص 284 ). || اصلاً و هرگز و ابداً. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه مطلقاً در فرهنگ معین

( مطلقاً ) (مُ لَ قَنú ) [ ع . ] ۱ - (ق . ) کاملاً، تماماً. ۲ - هرگز، ابداً.

معنی کلمه مطلقاً در فرهنگ فارسی

۱ - کاملا تماما کلا . ۲ - هرگز ابدا : مطلقا درین کار دخالت نمیکند .
مطلقا کاملا و تماما و جمیعا و بالکلیه و سراسر .

معنی کلمه مطلقاً در ویکی واژه

کاملاً، تماماً.
هرگز، ابداً.

جملاتی از کاربرد کلمه مطلقاً

در مقام صبر و کوره ی امتحان وقت حساب مطلقاً مِن ذلکُم شد غرقه منها سوخته
هوستین در کینگستون، انتاریو بزرگ شده و در دوران مدرسه به عنوان سرگرمی بازی‌های ویدئویی می‌کرد. او در سال ۲۰۱۱ وارد مسابقات شد که منجر به شروع حرفه‌ی او به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای شد. هوستین یک زن ترنس است و گفته است که هویت جنسیتی او "مطلقاً هیچ ارتباطی" با نحوه بازی او ندارد و او "همیشه سعی کرده است که آن را کاملاً بی‌ربط نشان دهد".
در رابطه با زرتشتِ ستاره‌شناس، مجموعه‌ای از متون یونانی وجود دارد که به زرتشت منسوب است و توسط فرانس کومون و یوزف بیدز جمع‌آوری شده‌است. آن دو این متون را حاصل کار ایرانیانِ یونانی‌شده ساکن آناتولی می‌دانند و نتیجه می‌گیرند که این متون به واقع ریشه زرتشتی دارند. اما راجر بک این مسئله را به چالش می‌کشد و آن‌ها را مطلقاً یونانی می‌داند و بر آن است که نسبت دادن این متون به زرتشت تنها در جهت معتبرتر کردن آن‌ها بوده‌است.
گلزار: گشادگی را گویند مطلقاً، پس به هرچه اضافت کنند به آن اضافت کرده باشند و به آن بازخوانند.