مصدوم

معنی کلمه مصدوم در لغت نامه دهخدا

مصدوم. [ م َ ] ( ع ص ) کوفته. ( ناظم الاطباء ). کوفته شده. || صدمه دیده. صدمه خورده. زخم خورده. ضرب دیده. ضربت دیده. آزرده. آسیب دیده از برخورد چیزی با او یا او با چیزی.
- مصدوم شدن ؛ آسیب و ضربت دیدن از برخورد چیزی.
- مصدوم کردن ؛ آسیب و ضربت وارد ساختن با چیزی بر کسی.

معنی کلمه مصدوم در فرهنگ معین

(مَ ) [ ع . ] (اِمف . ) صدمه دیده ، آسیب رسیده .

معنی کلمه مصدوم در فرهنگ عمید

صدمه دیده، کوفته شده، آسیب دیده.

معنی کلمه مصدوم در فرهنگ فارسی

صدمه دیده، کوفته شده، آسیب دیده
( اسم ) صدمه دیده آسیب یافته جمع : مصدومین .

معنی کلمه مصدوم در ویکی واژه

صدمه دیده، آسیب رسیده.

جملاتی از کاربرد کلمه مصدوم

او اولین حضور در تیم ملی اسپانیا را در یک دیدار دوستانه مقابل ایتالیا در تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۱۱ تجربه کرد. در حالی که اولین بازی او در سپتامبر ۲۰۱۱ برای مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۱۲ در یک دیدار برابر لیختن اشتایل بود. با توجه به مصدومیتش، بازی‌های یورو و المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در لندن را نیز از دست داد.
آرین روبن در فصل ۲۰۰۵–۲۰۰۶ در بازی مقابل بلکبرن بار دیگر دچار مصدومیت شد و بازی‌های چلسی در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد. روبن با بهبود یافت مصدومیتش برای قهرمانی چلسی در لیگ برتر نقش به سزایی را ایفا کرد و در ۲۶ بازی ۶ گل به ثمر رساند.
تریپل اچ با این که از مدیریت برکنار شده بود (در داستان) ولی به عنوان یک کشتی‌گیر همچنان در کمپانی حاضر می‌شد و درگیری اش با استینگ را ادامه داد این درگیری‌ها به برگزاری مسابقه اش با استینگ در رسلمنیا ۳۱ ختم شد. استینگ پس از رسلمنیا ۳۱ درگیری با ست رالینز را شروع کرد، در نایت اف چمپیونز که مسابقه این دو برگزار شد ٬ست رالینز با زدن باکل بامب به استینگ باعث مصدومیت شدید او از ناحیه نخاع شد این مصدومیت باعث شد استینگ دیگر هرگز نتواند کشتی بگیرد.
در اوت سال ۲۰۱۹، وان بیساکا اولین دیدار خود را برای تیم ارشد انگلیس، پیش از دیدارهای انتخابی یورو ۲۰۲۰ برابر کوزوو و بلغارستان انجام داد، اما به دلیل مصدومیت کمر مجبور شد از میدان‌ها خارج شود.
در سال 96 با اسیب جدی (مصدومیت)مواجه شد . که جمعی از دوستان و مربی وی در پست های اینستاگرام خود برایش ارزوی سلامتی کردند .
بعد از مصدومیت‌های متعددی که برای مدافعان ایتالیایی ایجاد می‌شد، پراندلی بار دیگر او را به تیم ملی فرا خواند و سرانجام در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ او اولین بازی ملی خود را برای این تیم انجام داد. هم چنین او در یورو ۲۰۱۲ حضور داشت و موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی به همراه تیم ملی ایتالیا شد.
در اثر آتش‌سوزی ۴ نفر کشته و شمار زیادی دیگر از جمله تعدادی کودک مصدوم و مجروح شدند. منابع لبنانی اعلام کردند که در میان کشته شدگان کودکان نیز وجود دارند. نگرانی از افزایش شمار قربانیان وجود دارد.
پس از مدتی استینگ دوباره با دوست قدیمی خود لکس لوگر تشکیل تیم داد و این دقیقاً بعد از بازگشت لکس لوگر از دابلیو دابلیو اف به دابلیو سی دابلیو بود. استینگ و لوگر چندی بعد موفق به قهرمان شدند کمربند دابلیو سی دابلیو تگ تیم با شکست تیم هارلم هیت شدند. پس از مصدومیت لکس لوگر این گروه مجدداً از هم پاشید و اینبار یکی از اعضای سابق گروه هارلم هیت یعنی بوکرتی با استینگ تشکیل تیم داد اما این دو در ابتدای تیم شدن نتوانستند همانند زمانی که لکس لوگر حضور داشت موفقیت داشته باشند.
مک تومینای در ۲۶ دسامبر از مصدومیت لیگامان زانو رنج برد و این مانع از بازی او به مدت دو ماه شد. وی آموزش کامل را در ۱۹ فوریه ۲۰۲۰ از سر گرفت.
در ۵ اوت ۲۰۲۰ گالاتاسرای جذب توران را با قراردادی دو ساله اعلام کرد. به دلیل مصدومیت طولانی مدت فرناندو موسلرا او کاپیتان اول باشگاه شد. وی اولین بازی رسمی خود در فصل ۲۱–۲۰۲۰ را در سپتامبر همان سال مقابل غازی عینتاب اسپور در سوپر لیگ انجام داد.