مصادیق

معنی کلمه مصادیق در لغت نامه دهخدا

مصادیق. [ م َ ] ( ع اِ ) ج ِ مِصداق. ( یادداشت مؤلف ). رجوع به مصداق شود.

معنی کلمه مصادیق در فرهنگ معین

(مَ ) [ ع . ] (اِ. ) جِ مصداق .

معنی کلمه مصادیق در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع مصداق . توضیح در قوامیس معتبر یاد نشده .

معنی کلمه مصادیق در ویکی واژه

جِ مصداق
 

جملاتی از کاربرد کلمه مصادیق

برخی فقها برای کسی که قیمت‌گذاری می‌کند اموری را که در شاهد شرط است مانند عدالت و تعدّد شرط دانسته‌اند. در مقابل، برخی دیگر در صدق عنوان شهادت بر اخبار از قیمت کالا (قیمت‌گذاری) اشکال کرده‌اند. برخی نیز میان نرخ‌گذاران تفاوت قائل شده و گفته‌اند: اگر نرخ گذار، قیمت معلوم نزد اهل خبره و بازار را اعلام کند از مصادیق شهادت به‌شمار می‌رود ولی اگر بر مبنای حدس و نظر خود خبر دهد یا ویژگی‌های کالا را بیان کند و قیمت کالا با توجّه به آن ویژگی‌ها در بازار مشخص باشد از باب شهادت نخواهد بود بلکه از باب رجوع به اهل خبره است.
این کارگروه دارای فصلنامه ای علمی - تخصصی با صاحب امتیازی صندوق اعتباری هنر می‌باشد . مدیر مسوول این مجله ریاست صندوق اعتباری هنر بوده و با سردبیری مهدی تاجیک و مدیریت اجرایی هوتن دولتی منتشر می‌شود. این مجله در هر شماره به یکی از مصادیق تعریفی شده در خصوص اقتصاد خلاق می‌پردازد.
در روز محاکمه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، جمعی از اعضای کانون به نشانه اعتراض در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند. در این جلسه، اتهام‌هایی همچون: «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» مطرح شد که مصادیق آن را کتاب‌های کانون نویسندگان، از جمله، کتاب «پنجاه سال کانون نویسندگان ایران»، بیانیه‌های کانون نویسندگان و نیز یادداشت‌ها و مطالب منتشر شده در صفحات شخصی بکتاش دانسته بودند.
(الف) آیا در اثر مزبور، میزان متوسطی از استانداردهای اخلاقی جامعه معاصر، به عنوان یک کل در نظر گرفته شده‌است، یا اینکه تنها مصادیق هرزگی درخواست مورد علاقهٔ اثر است؟