مشخصات

معنی کلمه مشخصات در لغت نامه دهخدا

مشخصات. [ م ُ ش َخ ْ خ ِ ] ( ع ص ، اِ ) علائم و نشانه ها که جدا کند از یکدیگر. ( یادداشت به خطمرحوم دهخدا ). ج ِ مشخصة. و رجوع به مدخل بعد شود.

معنی کلمه مشخصات در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع مشخصه ( مشخص )

جملاتی از کاربرد کلمه مشخصات

شورای انقلاب، در ۱۵ تیر ۱۳۵۹ با ابلاغ ویژگی‌های کلی پرچم، اعلام کرد که مشخصات هندسی و فنی پرچم با رعایت استانداردهای ابلاغی مؤسسهٔ استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران باشد.[س] این مؤسسه در ۱۳۹۵ به «سازمان ملی استاندارد ایران» تحول یافت. نخستین استاندارد پرچم در ۱۳۵۹ تدوین شد که دو بار در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۹۵ بازنگریسته شد. در نهایت ویژگی‌های فعلی پرچم رسمی کشور، ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، به شکل زیر می‌باشد (ابلاغی ۱۳۵۹، بازنگریستهٔ ۱۳۸۳ و ۱۳۹۵):
حاکمیت پیش بینی به معنی استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها برای پیش بینی و ارزیابی رفتارهای احتمالی در آینده است. این موضوع پیامدهای اخلاقی دارد زیرا توانایی هدف قرار دادن گروه ها و مکان های خاص را دارد که می تواند تعصب و تبعیض را تشویق کند. به عنوان مثال ، پلیس پیش بینی برخی گروه ها یا محله ها را برجسته می کند که باید بیشتر از دیگران تحت نظارت قرار گیرند که منجر به تحریم بیشتر در این مناطق می شود و نزدیکتر است نظارت برای کسانی که دارای مشخصات مشابه با کسانی هستند که مجازات می شوند.
مشخصات سیگنال کوچک این نوع اتصال به صورت زیر است: