مسین

معنی کلمه مسین در لغت نامه دهخدا

مسین. [ م ِ ] ( ص نسبی ) ( از: مس + ین ، پسوند نسبت )از مس. از جنس مس. ساخته شده از مس. ( ناظم الاطباء ). مسی. مسینه. و رجوع به مسی و مسینه شود :
زر ندیدستی که بی قیمت شود
چون بینداییش با چیزی مسین.ناصرخسرو.ستوری مسین دید در پیکرش
یکی رخنه با کالبد درخورش.نظامی.|| به رنگ مس. مسی رنگ.
مسین. [ م ِ ] ( اِخ ) نام شهری به جزیره صِقلیه مشرف بر تنگه ای به همین نام بین صقلیه و جنوب ایتالیا. این شهر بالغ بر 236000 تن جمعیت دارد و صنایع عمده آن تهیه مواد غذائی ، چرم سازی و وسائل ساخته شده از چرم است. مسینا. مسینه. ( از دائرة المعارف کیه ). || نام تنگه ای بین جزیره صقلیه و جنوب ایتالیا ناحیه کالابر که بالغ بر 42هزار گز طول دارد. پهنای این تنگه از 3 تا 18هزار گز متفاوت است. این تنگه دو دریای تیرنین و یونین را که از شعبات مدیترانه هستند به هم مربوط میسازد. ( از دایرة المعارف کیه ).

معنی کلمه مسین در فرهنگ عمید

= مِسی

معنی کلمه مسین در فرهنگ فارسی

شهریست در کشور ایتالیا در شمال شرقی جزیره سیسیل در کنار تنگه ای بهمین نام دارای ۲۶۷٠٠٠ تن سکنه . در ۱۹٠۸ زلزله شدیدی آنرا ویران ساخت . این شهر به فراوانی میوه مشهور است.
( صفت ) منسوب به مس ساخته از مس : ظروف مسین .

معنی کلمه مسین در فرهنگ اسم ها

اسم: مسین (پسر) (فارسی) (تلفظ: masin) (فارسی: مَسین) (انگلیسی: masin)
معنی: بزرگ

جملاتی از کاربرد کلمه مسین

ال-مسیناه یک منطقهٔ مسکونی در یمن است که در استان صنعا واقع شده‌است.
وَ قَوْمَ نُوحٍ مِنْ قَبْلُ ای اهلک قوم نوح من قبل عاد و ثمود إِنَّهُمْ یعنی قوم نوح کانُوا هُمْ أَظْلَمَ وَ أَطْغی‌ من عاد و ثمود لطول دعوة نوح ایاهم و عتوّهم علی اللَّه بالمعصیة و التکذیب، دعاهم نوح الف سنة الا خمسین عاما ف ما آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِیلٌ.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال کوزنتسا کالچو، باشگاه فوتبال یو. اس. پرگولیتزه، و باشگاه فوتبال مسینا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال مسینا اشاره کرد.
و حال خواجه مسعود، سلّمه اللّه‌، همین بود، که از خانه و دبیرستان‌ پیش تخت ملوک آمد، لا جرم‌ دید از زمانه آنچه دید و کشید آنچه کشید، چنانکه باز نمایم‌ درین تصنیف بجای خویش. و امروز در سنه احدی و خمسین و اربعمائه‌ بفرمان خداوند عالم سلطان المعظّم ابو المظفر ابراهیم‌، اطال اللّه بقاءه و نصر اولیاءه‌، بخانه خویش نشسته [است‌] تا آنگاه که فرمان باشد که باز پیش تخت آید. و گفته- اند که دولت افتان و خیزان باید که‌ پایدار باشد و دولتی که هموار میرود بر مراد و بی‌هیچ کراهیت‌ بیکبار خداوندش‌ بیفتد، نعوذ باللّه من الأدبار و تقلّب الأحوال‌ .
نای روئین سبک و کوس مسین برسرشان نوحه و ناله چو ماتم زدگان در گیرند
سخن تا نگوئی به دینار مانی ولیکن چو گفتی پشیزی مسینی
سیلا و کاریبد دو هیولا به‌شمار می‌رفتند که در آغاز دختران زیبایی بودند، امّا برای توهین به خدایان مسخ شده و تغییرشکل داده شده بودند، آن دو روبروی هم در دو طرف تنگهٔ مسینا (مسین) اقامت داشتند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال رجینا و باشگاه فوتبال مسینا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال آ.ث. میلان، باشگاه فوتبال مسینا، باشگاه فوتبال کرمونزه، باشگاه فوتبال آتالانتا، باشگاه فوتبال کومو، و باشگاه فوتبال وارزه اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال فیورنتینا، باشگاه فوتبال مسینا، باشگاه فوتبال کرمونزه، باشگاه فوتبال تریستیانا، باشگاه فوتبال کیاسو، و باشگاه فوتبال یو. اس. پرگولیتزه اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اینتر میلان، باشگاه فوتبال مسینا، باشگاه فوتبال سالرنیتانا، باشگاه فوتبال ونتزیا، باشگاه فوتبال پیاچنزا، باشگاه فوتبال روبور سیه‌نا، باشگاه فوتبال امپولی، باشگاه فوتبال ویچنزا، باشگاه فوتبال پالرمو، و باشگاه فوتبال ناپولی اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پادوا، باشگاه فوتبال بولونیا، باشگاه فوتبال آتالانتا، و باشگاه فوتبال مسینا اشاره کرد.
در شهر طبس مسینای خراسان جنوبی اکنون ۶۰ باب آسباد موجود است و از این رو باید آن را پایتخت آسبادهای دنیا دانست.