مستقلاً

معنی کلمه مستقلاً در لغت نامه دهخدا

( مستقلاً ) مستقلاً. [ م ُ ت َ ق ِل ْ لَن ْ ] ( ع ق ) به استقلال. بالاستقلال. مستقلانه. منفرداً و بطور تنهایی و بدون شرکت دیگری. بالانفراد. و رجوع به مستقل و استقلال شود.

معنی کلمه مستقلاً در فرهنگ معین

( مستقلاً ) (مُ تَ قِ لَ نْ ) [ ع . ] (ق . ) به استقلال ، آزادانه .

معنی کلمه مستقلاً در فرهنگ فارسی

به استقلال آزادانه : همیشه مستقلا کارهای خود را انجام میدهند.

معنی کلمه مستقلاً در ویکی واژه

به استقلال، آزادانه.

جملاتی از کاربرد کلمه مستقلاً

علاوه بر چاپ تمامی البدایة، بخشهایی از آن نیز جداگانه چاپ شده‌است از جمله بدایة الخلق، توسط ابراهیم محمد الجمل مستقلاً چاپ شده‌است. همچنین قصص الانبیاء و به ویژه السیرة النبویة که بخشی از البدایة است مکرر به چاپ رسیده‌است.
داو نخست در ۱۹۳۳ با فرانک لوید رایت همکار شد و چند سال بعد مستقلاً یک شرکت تأسیس نمود. او در ۲۰ اگوست۱۹۸۳ فوت نمود.
۲. تقلید مقلد هم باید در شناخت احکام إلهی به علم برسد از اینرو تبعیت از یک فقیه رفع مسئولیت از او نمی‌کند و باید با حکمیت عقل، از هر فقیهی که مسئله یا مسائل احکام را با استناد به کتاب خدا و سنت قطعیه عقلیه بیان می‌نماید، پیروی کند. پس مقلد می‌تواند در هر حکمی از یک مجتهد، مستقلاً تبعیت نماید نه اینکه در تمامی مسائل، از یک فقیه تقلید کند و در مسائل ثابت شرع نیازی نیست که فقیه در قید حیات باشد.

خوارزمی کتاب حساب الهندی را در ۸۲۵ میلادی نوشت و الکندی مستقلاً کتاب فی استعمال اعداد الهندی را در ۸۳۰ میلادی نوشت. در قرن بعد کوشیار گیلانی کتاب فی اصول حساب الهندی را نوشت.

اولاً، سیاست پولی عموماً توسط بانک‌های مرکزی که مستقلاً عمل می‌کنند اجرا می‌شود در مقابل سیاست‌های مالی که توسط نهادهای سیاسی کنترل می‌شود. بانک‌های مرکزی کمتر علاقه به تصمیم‌گیری بر اساس اهداف سیاسی دارند. ثانیاً، سیاست پولی دچار وقفه درونی و وقفه بیرونی کوتاه تری نسبت به سیاست‌های مالی می‌شوند. بانک‌های مرکزی به سرعت می‌توانند تصمیم‌گیری نمایند و تصمیمات خود را اجرا کنند در حالیکه سیاست‌های مالی احتیاطی زمان می‌برند تا تصویب شده و به مرحله اجرا برسند.
یکی از اولین کتاب‌هایی که مستقلاً به علم اخلاق پرداخته‌است کتاب اخلاق نیکوماخوس اثر ارسطو است که خطاب به فرزندش، نیکوماخوس نوشته‌است.
مجموعه صفات فوق باعث می شود کارکرد شغلی این افراد اغلب مختل باشد، به طوری که نمی‌تواند مستقلاً و بدون نظارت دقیق شخص دیگری کارهای خود را انجام دهند.
این اثر با ویراستاری مشکوة و با مقدمة محمدتقی بهار در ۱۳۱۶ خورشیدی در تهران مستقلاً به چاپ رسیده‌است.
در هر دستگاه اندازه‌گیری کمیت‌هایی را به عنوان کمیت‌های اصلی مشخص می‌کنیم و سپس آن‌ها را مستقلاً تعریف کرده و روش اندازه‌گیری مستقل آن‌ها را ارائه می‌کنیم. کمیت‌های فرعی با به‌کارگیری قوانین فیزیک و روابط ریاضی به دست می‌آیند.
مولایی در سال ۱۳۵۷ طی حکمی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به سمت تولیت آستان حضرت معصومه انتخاب و تا سال ۱۳۷۱ در این سمت باقی ماند از جمله کارهای مهم او در این دوره دریافت اجازه‌نامه‌ای از روح‌الله خمینی بود که در آن، اوقاف آستان حضرت معصومه از اداره کل اوقاف و دولت جدا و مستقلاً تحت نظر ولی فقیه اداره می‌شد.