مرکور

مرکور

معنی کلمه مرکور در لغت نامه دهخدا

مرکور. [ م ِ ] ( اِخ ) مرکوری. مرکوریوس. هرمس. رساننده پیغامهای خدایان از آسمان به زمین بود. ( یادداشت مرحوم دهخدا ). رجوع به مرکوری و مرکوریوس شود.

معنی کلمه مرکور در فرهنگ معین

(مِ ) [ فر. ] (اِ. ) سیماب ، جیوه .

معنی کلمه مرکور در فرهنگ فارسی

پسر ژوپیتر و یکی از خدایان اساطیری رومی ( خدای فصاحت و تجارت و فلاحت ).
جیوه، سیماب، یبق
( اسم ) جیوه زیبق . توضیح احتراز از استعمال این کلم. بیگانه اولی است .
رساننده پیغامهای خدایان از آسمان به زمین

معنی کلمه مرکور در دانشنامه عمومی

مرکور ( انگلیسی: Merkur ) شرکت خودروسازی آمریکایی بود، که در سال ۱۹۸۵ تأسیس و در سال ۱۹۸۹ منحل شد.

معنی کلمه مرکور در ویکی واژه

سیماب، جیوه.

جملاتی از کاربرد کلمه مرکور

بر اساس برخی تعاریف دیگر از جمله موارد استفاده شده توسط مجلات "خودرو و راننده" و "جاده و مسیر" که در زیر به آنها اشاره شده است، خودروهای پونی مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو و پلیموث باراکودا و همراهان لوکس آنها مرکوری کوگار، پونتیاک فایربرد و دوج چلنجر در این عرصه رقابتی بزرگ، جایگاه تاثیرگذار و پرسود دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰، در صورت مجهز شدن به تجهیزات مناسب با عملکرد بالا، می تواند به عنوان "خودروهای عضلانی" نیز واجد شرایط باشد.
از اوایل دهه ۱۹۹۰، بسیاری از آمپر سوخت‌ها دارای نمادی با پمپ بنزین و یک فلش هستند که نشان‌دهنده سمت وسیله نقلیه است که جایگاه سوخت روی آن قرار دارد. استفاده از این نماد و پیکان در سال ۱۹۸۶ توسط جیم مویلان، طراح شرکت فورد موتور اختراع شد. پس از ارائه این ایده، فورد اسکورت و مرکوری تریسر ۱۹۸۹ اولین خودروهایی بودند که اجرای آن را مشاهده کردند. دیگر شرکت‌های خودروسازی متوجه این اضافه شدند و شروع به استفاده از آن در آمپر سوخت خود کردند.
«پایان بازی» قطعهٔ شماره دو در فهرست قطعه‌های اعتبار است که در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ در سراسر جهان منتشر شد. این ترانه در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷ توسط بیگ مشین و مرکوری رکوردز به عنوان تک‌آهنگ‌ی از آلبوم به رادیو محبوب معاصر فرانسوی فرستاده شد. سپس این تک‌آهنگ در ایالات متحده، استرالیا و پادشاهی کتحده به‌صورت رادیویی پخش شد.
سرنوشت که به‌عنوان تقدیر و قسمتی از پیش تعیین‌شده توصیف می‌شود که انسان‌ها و خدایان باید آن را دنبال کنند، موضوع اصلی انئید است. برای نمونه زمانی است که آئنیاس از طریق ژوپیتر و مرکوری در حالی که عاشق دیدو می‌شود، به یاد سرنوشت خود می‌افتد.
در نو وی اوت ادی با دوست صمیمی اش ری میستریو تیم شد و موفق شد با شکست تیم باشام برادرز قهرمان دابلیو دابلیو ای تگ تیم بشوند اما چندی بعد این دو با هم درگیر شدند و در رستلمینیا ۲۱ به مصاف هم رفتند و در آنجا ری موفق شد ادی رو شکست دهد درگیری این دو باعث شد تا این دو چند هفته قبل از بکلش کمربند خودشان را به تیم ام ان ام که شامل جوی مرکوری و جانی نایترو بود ببازند این دو ریمچ خودشان را در هفتهٔ بعد در اسمک دان گرفتند اما پیروز نشدند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به فینکس مرکوری و آتلانتا دریم اشاره کرد.
یک سازمان حمایت از زنان ایرانی، تابلویی از باراک اوباما را به کاخ سفید هدیه داد. این تابلو اثر یک هنرمند ایرانی اهل کوپرتینو بوده و توسط مایکل هوندا، نماینده مردم ایالت کالیفرنیا به کاخ سفید تحویل داده شده است. شبکه ان بی سی در نیویورک، روزنامه سن خوزه مرکوری، روزنامه سانتاکروز سنتینال
این گروه با بیست و دو نامزدی بریت اواردز در جایگاه دوم بیشترین نامزدی قراردارند و در مجموع برندهٔ هفت جایزه بریت شده‌است- سه بار برای بهترین گروه بریتانیایی و سه بار هم برای بهترین آلبوم بریتانیایی، این گروه همچنین پنج بار نامزد دریافت جایزه گرمی شده‌است. به علاوه این گروه در سال ۲۰۰۶ برای آلبوم اول خود برنده جایزه مرکوری شده‌است و در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ هم مجدداً نامزد دریافت این جایزه شدند. این گروه در فستیوال گلاستونبوری در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ هدلاینر بودند و اجرای اصلی را برعهده داشتند.
یونو با ونوس مادر آئنیاس صحبت می‌کند و توافق می‌کند تا بر زندگی و احساسات دیدو و آئنیاس تأثیر بگذارد. بعداً در همان کتاب، ژوپیتر وارد عمل می‌شود و آئنیاس را به سرنوشت و مسیر واقعی بازمی‌گرداند، او مرکوری را به رویاهای آئنیاس می‌فرستد و به او می‌گوید که باید به ایتالیا سفر کند و معشوق تازه یافته‌اش را ترک کند.
او پنج خواهر و برادر به نام‌های رابرت جئوت (۱۸۵۴–۱۹۲۹)، هلن (۱۸۵۴–۱۹۲۹)، آنی ای، ویلیام اچ، و هیرام (۱۸۶۱–۱۹۱۸) و یک برادر ناتنی به نام ماهلون، از ازدواج اول پدرش داشت. او خواهرزاده اولیس مرکور، رئیس قاضی دادگاه عالی پنسیلوانیا (۱۸۸۳–۱۸۸۸) بود. مرکور در فرانسه و در اشتوتگارت آلمان تحصیل کرد و در آنجا هنر، ریاضیات، زبان و موسیقی خواند و به زبان‌های فرانسوی و آلمانی مسلط شد. او سپس به ایالات متحده بازگشت و در آنجا به مدت سه سال در آکادمی هنرهای زیبای پنسیلوانیا طراحی خواند.