مرکز استان

مرکز استان

معنی کلمه مرکز استان در دانشنامه عمومی

در تقسیمات کشوری ایران مرکز استان، به شهری گفته می شود که استانداری در آن واقع شده باشد.

معنی کلمه مرکز استان در ویکی واژه

capoluogo

جملاتی از کاربرد کلمه مرکز استان

آگاراک (به ارمنی: Ագարակ) یک روستا در ارمنستان است که در استان لوری واقع شده‌است. آگاراک در ۳۴ کیلومتری شمال مرکز استان لوری، وانادزور واقع شده است.
آنوشاوان (به ارمنی: Անուշավան) یک روستا در ارمنستان است که در استان شیراک واقع شده‌است. در ۲۳ کیلومتری جنوب شرقی گیومری، مرکز استان شیراک واقع شده‌است.
آکناشن (به ارمنی: Ակնաշեն) یک روستا است که در استان آرماویر ارمنستان واقع شده‌است. آکناشن در ۳۴ کیلومتری جنوبشرق آرماویر، مرکز استان آرماویر واقع شده است.
آلوار (به ارمنی: Ալվար) یک روستا در ارمنستان است که در استان شیراک واقع شده‌است. آلوار در ۴۴ کیلومتری شمالغرب گیومری، مرکز استان شیراک واقع شده است.
آروچ (به ارمنی: Արուճ) یک روستا در ارمنستان است که در استان آراگاتسوتن واقع شده‌است. در کیلومتری شمال آشتاراک، مرکز استان آراگاتسوتن واقع شده‌است.
این روستا در ۱۵ کیلومتری کرج مرکز استان البرز قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت آن ۳۰۲ نفر (۱۰۰ خانوار) بوده‌است..[نیازمند منبع]
آرتسوانیک (به ارمنی: Արծվանիկ) یک سکونتگاه مسکونی در ارمنستان است که در استان سیونیک واقع شده‌است. در کیلومتری جنوب کاپان، مرکز استان سیونیک واقع شده است.
آلاتالا (به ارمنی: Ալաթալա) یک منطقهٔ غیرمسکونی در ارمنستان است که در استان تاووش واقع شده‌است. در کیلومتری شمال ایجوان، مرکز استان تاووش واقع شده است.
آچاجور (به ارمنی: Աչաջուր) یک روستا در ارمنستان است که در استان تاووش واقع شده‌است. آچاجور در ۱۸ کیلومتری شمال ایجوان، مرکز استان تاووش واقع شده‌است.
مرکز استان خارکف (خارکیفسکا ابلاست) شهر خارکف است و مهمترین شهر دانشجویی اوکراین است. جمعیت این شهر در آغاز سال تحصیلی با افزایش چشمگیر جمعیت روبرو می‌شود که این افزایش جمعیت به دلیل هجوم دانشجویان از کلیه اوکراین و کشورهای دور و نزدیک است و همچنین خارکف یکی از امن ترین شهرهای اوکراین است.