مرتباً

معنی کلمه مرتباً در لغت نامه دهخدا

( مرتباً ) مرتباً. [ م ُ رَت ْ ت َ بَن ْ ] ( ع ق ) پیاپی. پی در پی. به ترتیب. متوالیاً. || با نظم و ترتیب. ( از فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه مرتباً در فرهنگ معین

( مرتباً ) (مُ رّ تَّ بَ نْ ) [ ع . ] (ق . ) ۱ - با ترتیب و نظم . ۲ - پی در پی ، پشت سر هم .

معنی کلمه مرتباً در فرهنگ فارسی

۱- با ترتیب و نظم . ۲- پی در پی پشت سرهم : مرتبا نامه های او بمن میرسید .
پیاپی

معنی کلمه مرتباً در ویکی واژه

با ترتیب و نظم.
پی در پی، پشت سر هم.

جملاتی از کاربرد کلمه مرتباً

در ۱۹۳۹ که پادشاه و ملکه برای بازدید از کانادا راهی شدند، الیزابت در بریتانیا ماند؛ زیرا پدرش تصور می‌کرد که او برای حضور در یک بازدید عمومی خیلی کوچک است. او در زمان رفتن والدینش «گریان» بود. آن‌ها در جریان این بازدید مرتباً با یکدیگر از طریق نامه‌نگاری در ارتباط بودند. همچنین نخستین تماس تلفنی سلطنتی ترا-اطلس – از آن سوی اقیانوس به سوی دیگر – میان الیزابت و والدینش انجام پذیرفت.
در ۱۳ دسامبر ۱۹۵۷ در پلوودیف به دنیا آمد. نخستین اجرای وی در سطح بین‌المللی در سن ۱۱ سالگی به نمایندگی از کشور بلغارستان مجموعه کنسرت‌هایی در مسکو صورت گرفت. وی از سال ۱۹۷۷ که برنده رقابت رابرت شومان شد مرتباً آثاری را اجرا و ضبط می‌نماید. وی متعاقباً در رقابت بین‌المللی چایکوفسکی (۱۹۸۲)، رقابت لیدز (۱۹۸۴)، و رقابت ون کلیبرن (۱۹۸۵) موفق به کسب جوایزی شد. تاهمیزیان در آوریل ۲۰۰۷ برای نخستین بار کنسرتو پیانو سباستیان کوریر[الف] را اجرا نمود. وی از مدرسه جولیارد فارغ‌التحصیل شده‌است. تاهمیزیان هم‌اکنون در دانشگاه ایالتی لاورنس ویسکانسین تدریس می‌نماید: