مدیوم

مدیوم

معنی کلمه مدیوم در لغت نامه دهخدا

مدیوم. [ م ِ ی ُ ] ( فرانسوی ، اِ ) واسطه. || کسی که واسطه احضار ارواح شود. ( از فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه مدیوم در فرهنگ معین

(مِ یُ ) [ فر. ] (اِ. ) واسطه ، شخصی که واسطة احضار ارواح شود.

معنی کلمه مدیوم در فرهنگ عمید

۱. دارای اندازۀ متوسط.
۲. (اسم ) شخص رابط در احضار ارواح.

معنی کلمه مدیوم در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱- واسطه . ۲- شخصی که واسط. احضار ارواح شود .

معنی کلمه مدیوم در دانشنامه عمومی

مدیوم (بازی ویدئویی). مدیوم ( انگلیسی: The Medium ) یک بازی ویدئویی در سبک وحشت روان شناختی است که توسط توسعه دهنده لهستانی بلوبر تیم ساخته شده در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ برای مایکروسافت ویندوز و اکس باکس سری اکس/اس منتشر شد.

معنی کلمه مدیوم در دانشنامه آزاد فارسی

مدیوم (احضار ارواح). مِدْیوم (احضار ارواح)
رجوع شود به:احضار ارواح
مدیوم (هنر). مِدْیوم (هنر)(medium)
(یا: واسطۀ هنری؛ رسانه) در هنر، کارمادۀ اصلی که برای خلق اثر به کار می رود، مثل رنگ روغن، گوآش، یا رنگ آکریلیک؛ نیز وسیله ای که اطلاعات را منتقل می کند، مانند کلام مکتوب یا تلویزیون. اثری که از ترکیب چند مدیوم پدید آید، چندرسانه ایخوانده می شود. در نقاشی، به مایعی هم که رنگ را در آن حل می کنند، مدیوم گفته می شود.

معنی کلمه مدیوم در ویکی واژه

واسطه، شخصی که واسطة احضار ارواح شود.

جملاتی از کاربرد کلمه مدیوم

یکی دیگر از اراح‌گراهای مشهور و مدیوم خلسه قبل از جنگ داخلی آمریکا پاسکال بیورلی راندولف (۱۸۲۵–۱۸۷۵) بود، مردی دارای نژاد مختلط که نقشی در جنبش لغو برده‌داری نیز داشت. با این وجود، بیشتر ابولوشنیست‌ها و اصلاح‌گراها خود را از جنبش اسپیریتوالیسم مجزا می‌دانستند؛ از جمله شک‌گراها باورمند به معنویت‌گرایی ابولوشنیست مشهور فردریک داگلاس بود.
در روح‌گرایی و معنویت‌گرایی، مدیوم‌ها نقش واسطه‌ای را بین جهان زندگان و دنیای ارواح دارند. مدیوم‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند پیام‌های روحی را شنیده و بازپخش کنند، یا اینکه می‌توانند به روحی اجازه دهند تا بدن آن‌ها را در کنترل خود درآورده و از طریق آن مستقیم یا با استفاده از نوشتن با خودکار یا نقاشی صحبت کند. متخصصان معنویت‌گرا انواع این میانجی‌گری را به دو دسته اصلی «ذهنی» و «جسمی» طبقه‌بندی می‌کنند:
حسین مدیوم سینما را هم امتحان کرده بود. او دو فیلم بالیوودی ساخت؛ هرچند که هر دو فیلم در گیشه شکست خوردند. سال ۱۹۶۷ اولین فیلم او به نام «از دید یک نقاش» برندهٔ خرس طلایی جشنوارهٔ فیلم برلین شد.
چندین نوع مختلف از واسطه گری روحی شرح داده شده‌است. مسلماً شناخته شده‌ترین اشکال شامل حالتی است که گویا روح مرده صدای مدیوم را کنترل می‌کند و یا از آن برای پخش پیام استفاده می‌کند، یا جایی که مدیوم به سادگی پیام را می‌شنود و آن را منتقل می‌کند. اشکال دیگر شامل نمایش روح یا وجود صدا و یا فعالیت از راه دور است.
تمام بسته‌های منتشر شدهٔ رسمی اسلکور، توسط آقای وولکردینگ آماده شده، همراه مدیوم اصلی توزیع در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و در نصاب اسلکور نیز به صورت پیش‌فرض کاربر به نصب ان توصیه می‌شود.