مدیرعامل

معنی کلمه مدیرعامل در لغت نامه دهخدا

مدیر عامل. [ م ُ م ِ / م ُ رِ م ِ ] ( اِ مرکب )کسی که وظیفه کارگردانی و اداره مؤسسه ای به عهده اوست. که امور اجرائی بنگاه یا سازمان یا بنیادی را به عهده دارد و در برابر هیأت امناء مسئول است.

معنی کلمه مدیرعامل در فرهنگ فارسی

وظیفه کارگردانی و اداره موسسه ای به عهده اوست

معنی کلمه مدیرعامل در ویکی واژه

در صورتیکه مدیرعامل از بین اعضای هیات مدیره انتخاب شود ، عضو هیات مدیره نیز میباشد مدیرعامل (جمع مدیرعامل‌ها)
#

جملاتی از کاربرد کلمه مدیرعامل

وی هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت بلک‌استون فعالیت می‌نماید. شوارتزمن در سال ۲۰۱۳ با دارایی خالص ۷٫۷ میلیارد دلار، در فهرست فوربز ۴۰۰ در رتبه ۵۴ از ثروتمندترین افراد آمریکا قرار داشت. وی در حال حاضر با دارایی خالص ۱۰٫۷ میلیارد دلار، در رتبه ۱۱۵ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. شوارتزمن هم‌اکنون ریاست فوروم استراتژیک و خط‌مشی رئیس‌جمهور ترامپ را نیز برعهده دارد.[نیازمند منبع]
در حال حاضر باشگاه استقلال مالک ورزشگاه مرغوبکار و کمپ ناصر حجازی است. در روز ۱۶ تیر ۱۳۸۷، کلنگ کمپ اختصاصی باشگاه استقلال در پارک ارم تهران به زمین‌خورد و علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل آن زمان استقلال اعلام کرد که ارزش این کمپ ۷۰ میلیارد تومان است. در پایان در بهار ۱۳۹۰ فتح‌الله‌زاده کمپ اختصاصی باشگاه را افتتاح کرد. کمپ اختصاصی استقلال تهران به یاد و نام بازیکن و مربی سابق استقلال، ناصر حجازی نامگذاری شده است.
عثمانف بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ معاون مدیرعامل شرکت جی‌اس‌سی بود. او از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ نیز مشاور مدیر انجمن تولید هواپیمایی مسکو (ماپو) و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ نایب رئیس بانک ماپو بود.
وی پیش از این شهردار شهرستان خاش، شهردار کلانشهر زاهدان و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان سیستان و بلوچستان بوده است.
صادقی با عبدالحسین نیک‌پور بانک پارس را تأسیس کرد و در سال ۱۳۳۱ مدیرعامل آن بانک شد.
در سال ۲۰۰۹ نام مولالی در فهرست تایم ۱۰۰ قرار گرفت، این فهرست که هر ساله توسط مجله تایم منتشر می‌شود، اسامی ۱۰۰ فرد قدرتمند جهان را رتبه‌بندی می‌نماید. در سال ۲۰۱۱ مولالی از سوی مجله فایننشیال تایمز به‌عنوان شخص سال ۲۰۱۱ انتخاب شد، مجله چیف اگزکیوتیو نیز وی را به‌عنوان مدیرعامل سال ۲۰۱۱ معرفی کرد.