مدیر پروژه

معنی کلمه مدیر پروژه در فرهنگستان زبان و ادب

{project manager} [مدیریت-مدیریت پروژه] فرد منصوب ازطرف سازمان مجری پروژه که مسئولیت تحقق اهداف پروژه را بر عهده دارد

معنی کلمه مدیر پروژه در ویکی واژه

فرد منصوب ازطرف سازمان مجری پروژه که مسئولیت تحقق اهداف پروژه را بر عهده دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه مدیر پروژه

این رشته ضمن توجه به مباحث عمومی رشت به‌طور مشخص بر طراحی فنی ساختمان و روش‌های بهینه ساخت آثار معماری و استفاده از تکنولوژی‌های مناسب در طراحی، ساخت و بهره‌برداری از بنا تأکید می‌ورزد. فارغ التحصیلان این رشته به عنوان یک مهندس حرفه ای زمینه‌های کاری مناسبی در بخشهای خصوصی یا دولتی به عنوان طراح یا ناظر پروژه یا مدیر پروژه خواهند داشت.
وظایف اصلی یک مدیر پروژه را می‌توان ایجاد هماهنگی لازم در اجرای فعالیت‌ها برای کاربرد مناسب منابع و امکانات، به منظور رسیدن به هدف نهایی پروژه دانست. در ایجاد این هماهنگی، الزاماً محدودیت‌های زمانی، بودجه، نیروی انسانی، تجهیزات مواد و سایر منابع و امکانات، همچنین محدودیت‌های مربوط به کیفیت کارهای قابل اجرا و روشهای اجرای قوانین و مقررات حاکم بر محیط و بسیاری از محدودیت‌های دیگر که به نوعی با فازهای مختلف پروژه ارتباط خواهد داشت مورد نظر قرار می‌گیرند. برای انجام وظایف، مدیر احتیاج به برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل خواهد داشت.
پس از تهدیدهای ایران در مورد نا امن کردن خلیج فارس در سال ۱۹۸۳ در شورای امنیت ملی در جلسه گروه برنامه‌ریزی امنیت ملی به ریاست جرج بوش معاون رئیس‌جمهور برای بررسی گزینه‌های ایالات متحده تشکیل شد. مشخص شد که احتمال گسترش درگیری به عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس وجود دارد، اما ایالات متحده توانایی کمی برای دفاع از منطقه دارد. علاوه بر این، مشخص شد که یک جنگ طولانی در منطقه قیمت‌های بسیار بالاتر نفت را به همراه خواهد داشت و رشد اقتصادی جهان را تهدید می‌کند. در ۲۲ مه ۱۹۸۴، نتیجه تصمیم گیریها توسط ویلیام فلین مارتین، رئیس کارکنان شورای امنیت ملی و مدیر پروژه به رونالد ریگان ارائه شد.
اساساً این فرایند پایه آنالیز منطقی و فرایند طراحی و مدل کردن را توضیح می‌دهد، هر چند این فرایند بدون تغییر زیاد می‌تواند بر روی پروژه‌هایی که مدیر پروژه‌های متفاوت دارند استفاده شود.
تریاژ معمولاً بلافاصله پس از یخ زدن ویژگی اتفاق می‌افتد. با نزدیک شدن مهلت پروژه، مدیر پروژه تصمیم می‌گیرد که کدام ویژگی‌های در حال توسعه را کامل کند و کدامیک ناتمام باقی بماند. این تضمین می‌کند که تیم می‌تواند بر روی پایان دادن به ویژگی‌های مهم قبل از پایان مهلت پروژه تمرکز کند و موارد کم‌اهمیت تر را فراموش کند.
فریده آرمان (درگذشتهٔ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) فعال سیاسی کمونیست در عرصه‌هایی همچون مبارزه برای حقوق زنان، مبارزه برای حقوق پناهندگان، مبارزه علیه جمهوری اسلامی و اسلام سیاسی است. وی تا پیش از مرگ، مدیر پروژه بوم در شهر مالمو سوئد بود که به کودکان مورد خشونت خانگی قرار گرفته کمک می‌کند.
اریک جان آنونبی (زاده ۱۹۷۵ میلادی در وینیپگ، کانادا) زبان‌شناس، استاد دانشگاه کارلتون کانادا، بنیان‌گذار و مدیر پروژه اطلس زبان‌های ایران است. پژوهش‌های آنونبی بیشتر در حوزه واج‌شناسی، مستندسازی زبانی، تهیه نقشه‌های زبانی، نقشه‌نگاری انتقادی، زبان‌های ایرانی، زبان‌های سامی، زبان‌های ترکی و زبان‌های نیجر-کنگو است.
وی در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به عنوان مدیر پروژه و رهبر کنسرت صدای صلح با یونسکو به همکاری پرداخت. حاصل این همکاری آلبوم‌های متعدد صدای صلح است.