مدیر موسیقی

معنی کلمه مدیر موسیقی در فرهنگستان زبان و ادب

{music supervisor} [سینما و تلویزیون] 1. شخصی که مسئول هماهنگی فعالیت های آهنگ ساز و تدوینگر و متصدیان صداآمیزی است 2. کسی که به بررسی ترانه های مناسب برای فیلم می پردازد و حقوق استفاده از آنها را به دست می آورد

معنی کلمه مدیر موسیقی در ویکی واژه

۱. شخصی که مسئول هماهنگی فعالیت‌های آهنگ‌ساز و تدوینگر و متصدیان صداآمیزی است

جملاتی از کاربرد کلمه مدیر موسیقی

آنتونیو در یک خانواده اهل موسیقی در پالرمو به دنیا آمد. او در سال ۱۸۱۳ در سن ۱۲ سالگی به دلیل یک اجرا در روز سنت کسیلیا به شهرت رسید. تا سال ۱۸۱۷ او تبدیل به مدیر موسیقی شهر شد. او که دوست جاکومو مایربر، وینچنتزو بلینی و گائتانو دونیزتی بود در انگلیس، فرانکفورت، ونیز و فلورانس به کار موسیقی مشغول بود تا در نهایت در تریسته ساکن شد. در سال ۱۸۲۸ او به مدیریت انجمن فیلارمونیک و دراماتیک تریسته رسید. از جمله آثار او برای این انجمن تولید یک کانتات بود.
وی متولد سانتیاگو د کمپوستلا (گالیسیاهای اسپانیا) است، وازکوئز نوشتن موسیقی را در سن ۷ سالگی شروع کرد. او در سن ۱۲ سالگی مدیر موسیقی کلیسای سنت پیتر لوگو بود. در سال ۱۹۸۹ به مادرید نقل مکان کرد و از هنرستان عالی سلطنتی موسیقی مادرید فارغ‌التحصیل پیانو و آکومپانیمان شد. وی از سال ۱۹۹۹ ساکن شهر نیویورک است.
وی در شهرک سوره-یانی در فرمانداری لیوونی، امپراتوری روسیه به دنیا آمد، از سال ۱۸۹۱ تا ۱۹۰۰ میلادی در کنسرواتوار سن پترزبورگ به تحصیل پرداخت پس از آن به‌عنوان مدیر موسیقی به شهر آستراخان رفت، پس از بازگشت به استونی به شهر تالین رفت و استاد موسیقی افرادی همچون اوالد آو، گوستاو ارنساکس، هلن توبیاس-دوئسبرگ شد. کاپ به‌همراه رودولف توبیاس از بنیان‌گذاران ارکستر سمفونیک استونی محسوب میشوند.