مدیر تولید

معنی کلمه مدیر تولید در فرهنگستان زبان و ادب

{production manager, PM} [سینما و تلویزیون] یکی از اعضای گروه تولید که وظیفۀ برنامه ریزی تولید و نظارت بر هزینه و دستمزدها و هماهنگی های مالی و اداری را بر عهده دارد

معنی کلمه مدیر تولید در ویکی واژه

یکی از اعضای گروه تولید که وظیفۀ برنامه‏ریزی تولید و نظارت بر هزینه و دستمزدها و هماهنگی‌های مالی و اداری را بر عهده دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه مدیر تولید

شعبانعلی اسلامی (زاده ۱۳۳۸ - درگذشته ۱۴ خرداد ۱۳۹۷) تهیه‌کننده و مدیر تولید فیلم اهل ایران بود.
او در سال ۱۹۸۳، در کنار داستین هافمن و پل نیومن از تامین‌کنندگان مالی اصلی شرکت میرور تئاتر شد، که سرمایهٔ نخستین آن توسط لارنس راکفلر تأمین شده‌بود. این افراد به دلیل ارتباط با لی استراسبرگ سرمایه‌گذاری کردند، چراکه سابرا جونز، عروس استراسبرگ، از بنیانگذاران و مدیر تولید هنری شرکت میرور بود. پاچینو در سال ۱۹۸۵ نسخه خود را از نمایش هیوئی اثر یوجین اونیل به شرکت میرور پیشنهاد داد، اما شرکت به دلیل کمبود بازیگران قادر به انجام پروژه نبود.
یوتیوب ذر ۲۰۰۶ توسط گوگل خریداری شد و هر دو، برنامه کاربردی رسانه جاری زنده‌شان را متعاقباً اعلان کردند. مانند پریسکوپ، کاربران می‌توانند بر روی پخش یادداشت بگذارند اما برخلاف پریسکوپ، رسانه‌های جاری زنده بر یوتیوب قابل ذخیره اند و هر کاربر می‌تواند از طریق برنامه کاربردی به آنها دسترسی داشته باشد. مدیر تولید یو تیوب مانوئل برونشتاین اظهار داشت که رسانه جاری زنده به نوآوران فرصتی برای خلق واقعی رابطه ای صمیمی تر با طرفدارانشان می‌دهد.
در ۹ژوئیه ۲۰۱۴ اعلام شد که انترتینمنت وان کتاب چیزهای تیز را به یک سریال تلویزیونی درام تبدیل خواهد کرد. فلین همراه با جیسون بلام و چارلز لیتون مدیر تولید این فیلم خواهند بود. مارتی نوکسون نیز فیلم نامه ابتدایی را می‌نویسد. در ۱۹فوریه ۲۰۱۶، ایمی آدامز برای نقش کمیل پریکر و ژان-مارک والی به عنوان کارگردان انتخاب شدند. اچ بی او در ۱آوریل ۲۰۱۶ سفارش ساخت سریال چیزهای تیز را در ۸قسمت داد.