مدیر برنامه

معنی کلمه مدیر برنامه در فرهنگستان زبان و ادب

{agent} [هنرهای نمایشی] شخص حقیقی یا حقوقی که به نمایندگی از جانب یک یا چند هنرمند به ادارۀ امور هنری و فنی و اداری و مالی آنها می پردازد و قراردادهای لازم را تنظیم می کند

معنی کلمه مدیر برنامه در ویکی واژه

شخص حقیقی یا حقوقی که به نمایندگی از جانب یک یا چند هنرمند به ادارۀ امور هنری و فنی و اداری و مالی آنها می‌پردازد و قراردادهای لازم را تنظیم می‌کند.

جملاتی از کاربرد کلمه مدیر برنامه

در سال ۱۹۶۹ بعد از بیرون آمدن آلبوم ابی رود، بیتلز به مشکلاتی برخورد از جمله مرگ مدیر برنامه‌های آن‌ها برایان اپستاین، به وجود آمدن شایعه پل مرده‌است، و دعواهای جزئی اعضای گروه، که به از هم پاشیدن گروه کمک کرد.
مدیر برنامه او برای پرش با هشدار پلیس روبرو شد که در صورت مرگ این زن از سوی پلیس کانادا و امریکا تحت تعقیب قرار خواهد گرفت چرا که این کار بیشتر به یک خودکشی شباهت داشت. برای محافظت او یک بشکه ساخته شد که دارای طول ۱٫۴ متر و عرض ۱ متر بود و او داخل این بشکه از ارتفاع حدود ۱۷۴ فوت پایین انداخته شد.
مکانی بدون نام در سال ۱۹۹۸ نوشته و ضبط شده بود و شبیه آهنگ اسبی بدون نام، نوشتهٔ دوی بانل اثر گروه فولک راک آمریکا است. وقتی ۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۰۹، ۲۴ ثانیه از این آهنگ منتشر شد، جیم موری مدیر برنامهٔ جکسون و مدیر برنامهٔ سابق گروه آمریکا بیان کرد که «گروه آمریکا افتخار می‌کند که مایکل آهنگ آن‌ها را برای کارش انتخاب کرده‌است و آن‌ها امیدوار هستند که این آهنگ در دسترس همهٔ طرفداران مایکل قرار بگیرد».
شایعه‌ها دوباره در فوریه و مارس ۲۰۱۷، وقتی که امینم اعلام کرد سه اجرا در شهرهای لیدز، ردینگ، ردینگ و گلاسگو دارد، قوت گرفت. بسیاری از مقاله‌های خبری بر این باور بودند به دلیل اینکه امینم در این فستیوال شرکت کرده پس مجبور است خبری جدید دربارهٔ فعالیتش بدهد و به اجرای آهنگی جدید بپردازد یا حداقل پیش نمایشی از آن را ارائه کند. در ۵ آپریل، وقتی مدیر برنامه امینم، پال روزنبرگ، عکس سلفی به همراه امینم در فروشگاه ۷-ایلون در اینستاگرام گذاشت، بازهم شایعاتی به وجود آمد. عده‌ای از طرفداران می‌گفتند که امینم متنی را دست دارد و بیشتر آن‌ها معتقد بودند که روی آن نوشته ۹ آپریل، یعنی آلبوم در این تاریخ منتشر می‌شود.
حسن حامن اسد ( زادهٔ ۲۸ اکتبر ۱۹۷۳ به نام آلوین آنتونیو بورک جونیور) کشتی‌گیر کشتی حرفه‌ای، مدیر برنامه و بازیکن فوتبال آمریکایی اهل ایالات متحده آمریکا است. که با کمپانی دبلیودبلیوئی قرارداد دارد. او مدیر برنامه بابی لشلی بود که در شو را به او خیانت کرد و هم اکنون مدیر برنامه اماس است.
احمد بخشی متولد ۱۳۲۴ در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را با فیلم خاک ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و سپس سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز در سینمای ایران فعالیت داشته و در فیلم‌هایی از امیر نادری، مسعود کیمیایی، نصرت کریمی، فریدون گله، محمد متوسلانی و ستسو ناکایاما دستیار کارگردان بوده‌است. هم‌چنین از سال ۱۳۵۴ در تمام فیلم‌ها و سریال‌های علی حاتمی دستیار و مدیر برنامه‌ریزی وی بوده.
با وجود این، «نیویورک پست» می‌نویسد مدیر برنامه‌های ریوز به کلی منکر دخالت این بازیگر در تدوین دوباره فیلم شده و گفته: «کیانو ریوز به هیچ‌وجه بر تدوین فیلم نظارت نداشته». یکی دیگر از افراد نزدیک به پروژه که نخواسته نامش فاش شود نیز گفته: «فیلم همان است که از اول بود. کیانو هم هرگز پایش به اتاق تدوین نرسیده‌است.»
او به عنوان مدیر ارشد برنامه برای برنامه مرزهای نو ناسا مسئولیت نظارت بر این برنامه را بر عهده دارد. او همچنین در حال حاضر مدیر برنامه کشف ماموریت لوسی است که اولین مأموریت کاوش سیارک‌های تروجان به‌شمار می‌آید. اوکامپو مجری برنامه مأموریت فضاپیمای جونو به مشتری نیز بود.
مدیر برنامه‌های «بیتلز» سال ۱۹۵۷ «جاکاراندا» را به‌عنوان یک کافه راه‌اندازی کرد، مکانی که به پاتوق موسیقیدان‌های جوان تبدیل شد.
او مدتی به عنوان مدیر برنامه «شورای پناهندگان» که یک نهاد نروژی است، در ایران کار کرده بود. و در ۵ اسفند ۱۴۰۰ دستگیر می‌شود. خانواده او در ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ با صدور بیانیه‌ای گفتند که او در یک سلول زیرزمینی بدون پنجره در انزوای کامل به سر می‌برد. در شهریور ۱۴۰۱ این خانواده از شرایط «غیرانسانی» او انتقاد کردند و نسبت به آسیب غیرقابل جبران به سلامت وی هشدار داده بودند. آن‌ها گفتند الیویر فانده‌کاستیله بسیار تکیده و لاغر شده و علائم عفونت پوست و ریزش مو دارد. به گفته وزیر امور خارجه بلژیک او وزن زیادی از دست داده اما وضعیت سلامتی او نسبتاً پایدار است و اعتصاب غذایش را متوقف کرده است.