مدار ۲

معنی کلمه مدار ۲ در ویکی واژه

فرمول‌دار.

جملاتی از کاربرد کلمه مدار ۲

اقلیم‌های جنب‌حاره‌ای مرطوب معمولاً در جنوب شرقی همهٔ قاره‌ها میان مدار ۲۵ درجهٔ شمالی و ۴۰ درجهٔ شمالی بیشتر در سواحل یا نزدیک سواحل قرار دارند، ولی در برخی موارد این اقلیم بیشتر به درون خشکی نفوذ می‌کند که این مورد بیشتر در چین و ایالات متحده دیده می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۶۲۶۴کیلومتر مربع وسعت دارد. استان کهگیلویه و بویراحمد در بین مدار ۲۹ درجه و ۵۲ دقیقه و ۳۱ درجه و ۲۶ دقیقه شمالی و نصف النهارهای ۴۹ درجه و ۵۵ دقیقه و ۵۱ درجه و ۵۳ دقیقه شرقی قرار دارد
ال‌جی در پرچمدار ۲۰۱۷ خود همانند ال‌جی جی۵ از از ماژول دوگانهٔ دوربین استفاده کرده‌است.
این قمر با مدار ۲۰٬۷۲۳ مگامتر هر ۶۰۹٫۴۲۷ روز زمینی، یک بار به دور مشتری می‌چرخد. انحراف آن ۱۴۷ درجه نسبت به دائرةالبروج است. (۱۴۶ درجه نسبت به استوای مشتری) و خروج از مرکز مدار آن ۰٫۲۸۷۴ است.
ال‌جی با گوشی جی۴ به خوبی ثابت کرد که توانایی تولید گوشی‌هایی با دوربین قدرتمند را دارد. دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی در کنار نمونهٔ ۸ مگاپیکسلی سلفی نسل گذشته پرچمدار ال‌جی عملکرد بسیار خوبی داشت. حال ال‌جی برای ادامهٔ این روند، از تکنولوژی کاملاً متفاوتی در جی۵ بهره برده‌است. ال‌جی در پرچمدار ۲۰۱۶ خود از دو دوربین بهره برده‌است که نمونهٔ اول با لنز ۷۸ درجه‌ای استاندارد همراه شده و نمونهٔ عریض‌تر به لنز ۱۳۵ درجه مجهز شده‌است که بدین ترتیب جی۵ از عریض‌ترین لنز در میان تمام گوشی‌های هوشمند برخوردار خواهد بود. در قسمت جلویی نیز جی ۵ از دوربین خود عکس (سلفی) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل برخوردار است.
اسپانیا بین مدار ۲۶ و ۴۴ درجه شمالی و نصف‌النهار ۵ و ۱۹ درجه شرقی قرار دارد.