محمد صادق

معنی کلمه محمد صادق در فرهنگ اسم ها

اسم: محمدصادق (پسر) (عربی) (مذهبی و قرآنی) (تلفظ: m.-sādeq) (فارسی: محمّدصادق) (انگلیسی: mohammad-sadegh)
معنی: ترکیب دو اسم محمد و صادق ( ستوده و راستگو )، از نام های مرکب، ا محمّد و صادق

معنی کلمه محمد صادق در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] محمدصادق (ابهام زدایی). محمدصادق ممکن است اشاره به اشخاص و شخصیت های ذیل باشد: • سیدمحمّدصادق بن سیدحسن بحرالعلوم، ادیب، شاعر، محقق و کتابشناس معروف شیعی• محمد صادق فخرالاسلام، از علمای بزرگ اسلام در قرن چهاردهم هجری قمری• محمدصادق قمی، فقیه بزرگ و دانشمند سترگ و پیشوای با نفوذ و مطاع قم• محمدصادق نجمی، از علمای معاصر شیعه• محمدصادق امانی همدانی، از علمای معاصر شیعه• محمدصادق حائری شیرازی، از علمای معاصر شیعه• محمدصادق موسوی اصفهانی، شاعر و دبیر پرآوازه نیمه دوم سده دوازدهم هجری• محمدصادق بوشهری، از رجال سیاسی عصر پهلوی
...

معنی کلمه محمد صادق در ویکی واژه

محمد صادق (جمع محمد صادق‌ها)
راستگو، ستوده شده

جملاتی از کاربرد کلمه محمد صادق

محمد صادقی، فرزند آیت‌الله صادق خلخالی نیز در حوالی میدان انقلاب دستگیر شد.
به خط . . . از عنوان بصری که پیری نود و چهار ساله بود، حکایت شده است که گفت: چند سالی به محضر مالک بن انس آمد و شد همی کردم و هنگامی که جعفر بن محمد صادق(ع) بیامد، به محضر ایشان می رفتم و دوست می داشتم همچنان که از مالک چیزهائی آموخته بودم، از ایشان نیز بیاموزم.
این جا مذکور و مشهور است که عالیجاه، محمد صادق خان را از فارس یا عراق بر این داشته اند که آن جا بر خلاف عقیدة التفات قدیم باشد؛ بجدم صلوات الله علیه که باور نکردم و نمیکنم اگر العیاذ بالله بهره دو چشم ببینم یا بهر دو گوش بشنوم، چرا ه او: - گل بهشت مخمر در آب حیوان است. بد ندارد و هر چه می‌کند خوب است، اما من بسر خودت از بس بدم شایسته صد هزار چندانم، تا مراد و حاجی بابا چه بگویند و ملک محمد و مشهدی حسن چه ها از اینجا در دل برده باشند؟
از محمد بن عبدالعزیز روایت است که گفت: ابو عبدالله جعفر بن محمد صادق(ع) فرمود: ای عبدالعزیز، ایمان را چنان نردبامی ده پله است که یکی یکی از آن فراز شوند.
محمد صادق اسماعیلی (متولد ۱۲ شهریور ۱۳۶۷، شهداد-کرمان) مستندساز، فیلمساز و نویسنده ایرانی است.
گفت هاتف پی تاریخ که خلد بود از میر محمد صادق
خامهٔ هاتف رقم زد بهر تاریخش که آه شد روان حاجی محمد صادق از جور زمان
او پسر شیخ محمدجعفر محلاتی بود. در هفت سالگی به خدمت پدر در شیراز رفت و تحصیلات ابتدائی را در مدرسه شریعت به پایان رسانید. از آن پس هشت سال در محضر پدرش و میرزا محمد صادق مجتهد فقه و اصول را خواند. آن‌گاه مدتی دروسی را نزد حاج سیدعلی حکیم کازرونی فراگرفت. سپس عازم نجف شد و ده سال در مجلس درس آقا ضیاءالدین عراقی، محمدکاظم شیرازی، و محمدحسین نائینی حضور یافت تا به مقام اجتهاد رسید و در سال ۱۳۴۹ به شیراز بازگشت.
محمد صادق القولی امینی جهان را رحمة للعالمینی
فخر سادات رفیع الدرجات حضرت میر محمد صادق
به رغم مراجعات خانواده شاکر بوری نهادهای امنیتی و قضایی از دادن پاسخی روشن به آنها خودداری کرده‌اند. بعد از بازداشت مهدی اعتمادسعید در ۱۹ خرداد، همچنان وضعیتش برای همکاران و خانواده مبهم است. مهدی اعتمادسعید از زمان بازداشت تاکنون به وکیل دسترسی نداشته‌است. محمد صادقی، بازیگر معترض، هم که ۲۵ تیرماه در تهران بازداشت شده همچنان در بازداشت است. از طرف دیگر، حبیب موسوی، شاعر و نویسنده، روز ۹ مردادماه توسط اداره اطلاعات سپاه گرگان بازداشت شده و به زندان امیرآباد این شهر منتقل شده‌است.
سلیل فرخ قائم مقامم محمد صادق است از صدق نامم
نام میمونم محمد صادق آمد بن حسین بن محمد صادق اما
حیف از حاجی محمد صادق روش ضمیر شمع بزم افروز زیبای شبستان جهان
میرزا حسن اصفهانی فرزند ملا محمد صادق اصفهانی (درگذشت: ۱۳۲۸ق) در سال ۱۲۸۴ ق یا ۱۲۸۶ق در اصفهان به دنیا آمد.