محرمانه

معنی کلمه محرمانه در لغت نامه دهخدا

محرمانه. [ م َ رَ ن َ / ن ِ ] ( ص نسبی ، ق مرکب ) ( از: محرم عربی + انه فارسی ) براز. بی حضور ثالثی. ( یادداشت به خطمرحوم دهخدا ). مخفیانه. پنهانی. پوشیده. به نهانی.

معنی کلمه محرمانه در فرهنگ معین

(مَ رَ نِ ) [ ع - فا. ] (ق . ) به طور سرّی ، به صورت پنهانی .

معنی کلمه محرمانه در فرهنگ عمید

به طور پنهانی و مانند راز، سرپوشیده و پنهان.

معنی کلمه محرمانه در فرهنگ فارسی

بطورپنهانی ومانندرازوسر، پوشیده وپنهان
پوشیده و پنهان : محرمانه وارد خانه شد.

معنی کلمه محرمانه در ویکی واژه

confidenziale
به طور سرّی، به صورت پنهانی.

جملاتی از کاربرد کلمه محرمانه

این حمله زمانی می‌تواند فعال باشد که بخواهد منابع سیستم را تغییر دهد یا عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار دهد: بنابراین یکپارچگی یا در دسترس بودن را به خطر می‌اندازد. یک «حمله غیرفعال» سعی در یادگیری یا استفاده از اطلاعات سیستم را دارد اما بر منابع سیستم تأثیر نمی‌گذارد و محرمانه بودن را به خطر می‌اندازد.
نگر خود را بچشم محرمانه نگاه ماست ما را تازیانه
آن چشمک محرمانه یاد آر تا کی به تغافل آزمائی
بازارگان مسکین شد در سرای قاضی نقدی که داشت بر وی بسپرد محرمانه
هر سال محرمانه ردا گیرد آفتاب وز طیلسان مشتری آرند میزرش
با تصویب قانون امنیت ملی (۱۹۴۷)، شورای امنیت ملی ایالات متحدهٔ آمریکا و سیا تأسیس شد و نهادهای پیشین منحل گردید. در سال ۱۹۴۹ قانون سازمان اطلاعات مرکزی به تصویب رسید و به سیا اجازه داد که رویه‌های مالی و اداری محرمانه را به کار بندد و این سازمان را از اغلب محدودیت‌های منابع و اعتبارات فدرال مستثنا کرد. همچنین، این سازمان را از افشای اطلاعات ساختار، کارکردها، پرسنل، عنوان‌ها، حقوق‌ها و تعداد کارمندانش مستثنا کرد.
با توجه کاربرد ریاضیات در حوزه‌های مختلف و وابسته بودن فیلدهای مختلف به ریاضیات و عدم تسلط کافی افراد به ریاضیات، ریاضیدانان در نقش‌های حرفه‌ای در امور مالی و کارهای مشابه، مسئولیت خاصی دارند تا اطمینان حاصل کنند که از بهترین روش‌ها و داده‌ها برای رسیدن به پاسخ درست استفاده می‌کنند. البته که برای سایر مسائل اخلاقی مانند وظیفه مراقبت، محرمانه بودن اطلاعات، افشای اطلاعات، و اجتناب از تضاد منافع به‌طور کلی با متخصصان هر حوزه نیز مشورت می‌شود.
یکی به دامن مردان آشنا آویز ز یار اگر نگه محرمانه می‌خواهی
هزار قافله بیگانه وار دید و گذشت دلی که دید به انداز محرمانه کجاست
دو سند غیر محرمانه پیش از تهاجم شوروی توسط کارتر به امضا رسید که در آن‌ها از اختصاص پشتیبانی‌های مالی یا غیرنظامی به صورت مستقیم یا توسط کشور ثالث به شورشیان افغان تأکید شده بود و انتشار "جهانی" "غیرقابل انتساب به تبلیغات" جهت آشکار نمودن چهره دولت چپگرا افغانستان" که مستبد و مطیع و چاپلوس اتحاد شوروی " بود و مطلع نمودن جهانیان از "تلاش شورشیان افغانستان در بازپس‌گیری اقتدار کشورشان". با این حال عملکردهای آن زمان نشان می‌دهد که تهیه نیرو برای شورشیان تا سال‌های ۱۳۵۸–۵۹ (۱۹۸۰) به وقوع نپیوست.
ایا نسیم صبا گر رسی به درگه وی ز قول بنده بگو محرمانه در گوشش
نیزه را محرمانه بند کند چند غازی مگر بلند کند
از ایران رهنما گشته روانه برای کارهای محرمانه
محرمانه دو سه خط زیر غزل بنوشتم گفتم این راز ز کلکِ تو هویدا نشود
مذاکرات احیای برجام در آمریکا به صورت محرمانه است و در همین خصوص نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از بایدن خواستند تا مردم آمریکا را دربارهٔ توافق احتمالی با ایران مطلع سازد و مذاکرات را از حالت محرمانه خارج کند.