محبوبیت

معنی کلمه محبوبیت در لغت نامه دهخدا

محبوبیت. [ م َ بی ی َ ] ( ع مصدر جعلی ، اِ مص ) ( از: محبوب + ئیت مصدری ) محبوب بودن. مورد مهر و دوستی بودن. معشوق بودن.

معنی کلمه محبوبیت در فرهنگ معین

(مَ یَّ ) [ ازع . ] (مص جع . ) محبوب بودن ، مورد محبت بودن .

معنی کلمه محبوبیت در فرهنگ فارسی

محبوب بودن مورد محبت بودن : ... در میان رفقا محبوبیتی داشت .

معنی کلمه محبوبیت در ویکی واژه

popolarità
محبوب بودن، مورد محبت بودن.

جملاتی از کاربرد کلمه محبوبیت

این فیلم در آخر هفته افتتاحیه خود ۳٫۵ میلیون دلار از ۷۷۵ سینما به دست آورد و در ایالات متحده و کانادا به فروش ۱۴٫۷۱۷٫۸۵۴ دلار ادامه داد. در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، این فیلم بر اساس ۳۵ نقد، ۹ درصد محبوبیت دارد و میانگین امتیاز ۳٫۶ از ۱۰ را دارد.
همچو حقی بهر شهان پربهاست کاین پی محبوبیت پادشاست
الکس هیگینز دو دوره در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۸۲ قهرمان و دو دوره در سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۸۰ نایب‌قهرمان مسابقات جهانی شد. او به دلیل محبوبیت زیاد «قهرمان مردم» خوانده می‌شد.
اریک به دلیل نداشتن محبوبیت میان رهبران سوئد، برکنار و زندانی گشت و در سال ۱۵۷۷ در همان جا درگذشت. براساس کشفیات باستان‌شناسی در ۱۹۵۸ میلادی، مشخص شد که اریک در زندان توسط زهر آرسنیک به قتل رسیده‌است.
بیش‌ترین استناد اندرسون مقاله او در مجله اتیکز با عنوان «منظور از برابری چیست؟» است. در این مقاله، او به‌شدت از برابری‌طلبی شانس انتقاد می‌کند: دیدگاهی که در آن زمان توسط نویسندگانی مانند رونالد دورکین محبوبیت دارد. او از درک رابطه‌ای بیش‌تر از برابری بر اساس اصول دموکراتیک دفاع می‌کند.
درپی محبوبیت خویش بامن شاه شدی حامی درویش باش
گوشت آراپایماها در بازارهای آمریکای جنوبی از محبوبیت زیادی برخوردار است.
و بالاترین همه محبتها آن است که محبت به خدا باشد بلکه بجز او کسی سزاوار محبت نیست و کسی که شایسته محبوبیت باشد بجز او نه و اگر چیزی دیگر هم دوستی را شاید به واسطه انتسابش به او است و اگر کسی چیزی را نه از این جهت دوست داشته باشد ازجهل و قصورش است در معرفت خداست پس سزاوار آن است که آدمی با تمامی ذرات موجودات، محبت عام داشته باشد، از آن راه که جملگی آنها از آثار قدرت حق و پرتوی از انوار وجود مطلق است و محبت خالص او نسبت به بعضی به جهت خصوصیت نسبتی که با او دارند باشد.
"یک رودخانه برایم گریه کن" و "فصل تابستان" از جمله تک آهنگ‌هایی هستند که اجرای وی از آن‌ها شهرت و محبوبیت یافته است.
گر بپرسی که کیست محبوبیت زین تک و پوی چیست مطلوبت