محاوره‌ای

معنی کلمه محاوره‌ای در ویکی واژه

مربوط به محاوره.

جملاتی از کاربرد کلمه محاوره‌ای

اصطلاح ازدواج عرفی کاربرد غیررسمی گسترده‌ای دارد، اغلب برای روابطی را که شرعی نشده‌اند. اصطلاح ازدواج عرفی به‌طور محاوره‌ای یا توسط رسانه‌ها برای اشاره به زوج‌های هم‌باش استفاده می‌شود (بدون توجه به حقوقی که این زوج‌ها می‌توانند داشته باشند) که این امر می‌تواند موجب گیج شدن عموم شود هم در ارتباط با این اصطلاح و هم در ارتباط با حقوق همسران ازدواج نکرده.
تفسیر فراوانی‌گرا یکی از چندین رویکرد فلسفی برای تعریف و استفاده از احتمالات است و مدعی نیست که تمام معانی ضمنی مفهوم «احتمال» را در گفتار محاوره‌ای زبان‌های طبیعی در بر می‌گیرد.
تجدیدکننده معادل محاوره‌ای انوینیاتار است.
یک دستیار مجازی محاوره‌ای است که ارتباط مستقیمی با دستیار گوگل و گوگل ناو دارد و امکانات مربوط به جستجوی صوتی از طریق آن پشتیبانی می‌شود.
آثارالحق به صورت گفتارهای کم و بیش طولانی بیان شده‌است. هدف نورعلی الهی از بیان گفتارها، ایجاد انگیزه و شوق حق‌پرستی در حاضران و توجه دادن آنان به مبدأ بود، نه بررسی مباحث فلسفی یا فقهی و کلامی. از این رو گفتارها برخلاف دیگر تألیفاتش، به سبک محاوره‌ای و با بیان ساده بیان و تنظیم شده‌است، و قالب ادبی یا اسلوب نگارشی خاصی در آن به کار نرفته است.
امروزه همچنین عبارت آب پرتقال به شکل محاوره‌ای و تجاری به آب پرتقال غلیظ شده که به صورت شربت غلیظ شده نیز به فروش می‌رسد گفته می‌شود.